شناسهٔ خبر: 155807 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تشکیل وزارت بازرگانی باز هم به سرانجام نمی رسد

کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه مشکلاتی که امروز در حوزه تجارت و بازرگانی کشور وجود دارد،عمدتا ناشی از عملکردها و رویکردهای مدیریتی است، گفت: تشکیل وزارت بازرگانی این بار نیز مانند گذشته در مجلس به سرانجام نخواهد رسید.

به گزارش «نماینده»،  علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد گفت: طی دو تا سه سال اخیر چند بار بحث تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و به دو وزارتخانه مجزا به نام «صنعت و معدن» و «بازرگانی» مطرح و لوایح مربوطه برای درخواست این موضوع از سوی دولت تهیه و به مجلس ارائه و هر بار هم با رای بالا و قاطع مورد مخالفت اهالی خانه ملت قرار گرفت.

وی افزود: دولت در نوبت آخر چون دید از طریق ارائه لوایح به نتیجه نمی رسد با تعدادی از نمایندگان رایزنی و طرحی برای این منظور تهیه شد و در مجلس به جریان افتاد باز هم به علت انعکاس مخالفت های گسترده در بین نمایندگان این امید هم به ناامیدی مبدل و این بار هم موضوع تشکیل وزارت بازرگانی به سرانجام نخواهد رسید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  گفت: واقعیت امر اینکه مشکلاتی که امروز در حوزه تجارت و بازرگانی کشور وجود دارد بیشتر از اینکه متاثر از مشکلات ساختاری و تشکیلات در دولت باشد ناشی از عملکردها و رویکردهای مدیریتی است.

وی افزود: متاسفانه کشور طی سال های گذشته بویژه ۹۷ و ۹۸ مشکلات جدی در عرصه تامین و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، بحث ثبت سفارش کالاها برای واردات و همینطور صادرات، تنظیم بازار و بسیاری موارد دیگر مواجه و مردم آسیب های بسیار زیادی را متحمل شدند.

کریمی تصریح کرد: متاسفانه در مقاطع زمانی مختلف مردم با مشکلات و چالش های متنوعی در بحث شکر، پوشک، برنج، رب گوجه فرنگی، پیاز، سیب زمینی،گوشت قرمز، مرغ و موارد دیگر در کشور مواجه و آسیب های جدی دیدند.

وی گفت: بر اساس آمارهای موجود در بخش عرضه و تقاضای این کالاها و حجم تولید و نیاز کشور و همینطور وارداتی که به تکمیل نیاز برای عرضه در مملکت اتفاق می افتاد نشان می داد اگر یک مدیریت کارآمد و قوی بر مدیریت تنظیم این کالاها اعمال می شد مردم به هیچ وجه شاهد چنین مشکلاتی نبودند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان تاکید کرد: مشکلات مزبور به یقین با ایجاد یک وزارتخانه جدید به نام بازرگانی برطرف نخواهد شد.

نظر شما