شناسهٔ خبر: 155796 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وزیر کشور: در اصلاحات ارضی می‌خواستند ساختارهای اجتماعی پاشیده شود

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: در اصلاحات ارضی می‌خواستند ساختارهای اجتماعی پاشیده شود و وابستگی به نفت و نظام سلطه اتفاق بیفتد.

به گزارش «نماینده»،  عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در جلسه شورای اجتماعی کشور که در خصوص آیین‌نامه اجرایی پیوست اجتماعی برگزار شد اظهار داشت: پیوست اجتماعی ضرورت عقلی، عینی و اجتماعی دارد.

وی گفت: ما در کشور با سیل عظیمی از پروژه‌ها مواجه هستیم و یک پروژه فرهنگی و آموزشی می‌تواند آثاری داشته باشد که مضر باشد و باید از قبل این موارد را مدیریت کنیم. 

وزیر کشور گفت: ما باید در پیوست اجتماعی به گونه‌ای عمل کنیم که جامع، مانع و کامل باشد و همین که در روند کار کندی ایجاد نکند و موجب سهولت کار شود و حداقل هزینه را نیز داشته باشد.

رحمانی‌فضلی افزود: بعضی از پروژه‌ها در طول زمان موجب افزایش قیمت تمام شده می‌شود که صرفه اقتصادی ندارد.

وی بیان داشت: شورای اجتماعی در حوزه سیاست‌گذاری، تعیین اصول و برنامه‌ریزی کار می‌کند بنابراین اصول و شاخص‌هایی که متناسب با پیوست اجتماعی است باید در شورای اجتماعی مورد تأیید قرار بگیرد. 

وزیر کشور خاطرنشان کرد: شورای اجتماعی بر اساس جایگاهی که دارد در خصوص پیوست‌ها نظارت می‌کند و ما پیوست‌های متعددی به عنوان مثال پیوست‌های عمرانی، ترافیکی، زیست‌محیطی و غیره داریم که باید در پروژه‌ها لحاظ شود. 

رحمانی‌فضلی گفت: در پیوست اجتماعی با توجه به اینکه فرهنگ نیز نزدیک به آن است باید این دو مورد را کنار یکدیگر ببینیم و پروژه‌ها را بر اساس این پیوست‌ها پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از پروژه‌ها در شروع توجیه اقتصادی دارد ولی در ادامه به دلیل مشکلاتی که به وجود می‌آید از توجیه اقتصادی می‌افتد.

وزیر کشور گفت: به عنوان مثال ما پیوست زیست‌محیطی در پروژه‌های کلان داریم ولی پیوست اجتماعی و فرهنگی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

رحمانی‌فضلی درباره اصلاحات ارضی گفت: بعضاً مطرح می‌شود که در اصلاحات ارضی آثار اجتماعی آن دیده نشده بود و موجب از بین رفتن فضاهای روستایی و تقویت بخش‌ها شده بود. 

وی گفت: در اصلاحات ارضی می‌خواستند ساختارهای اجتماعی پاشیده شود و وابستگی به نفت و نظام سلطه اتفاق بیفتد. بنابراین باید تلاش کنیم که آثار منفی در طرح‌ها نداشته باشیم.

نظر شما