شناسهٔ خبر: 155776 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: قدس خبر

مسئولین تریبونی شهرقدس

مسئولین تریبونی مسئولین تریبونی شهرستان قدس باید بدانند که نسبت به تریبون و میزهای مدیریتی که در اختیار دارند مسئول هستند و این ها امانتی از سوی مردم است که باید نسبت به آن پاسخگو باشند.

به گزارش «نماینده»  ،  رسیدگی به مشکلات مردم از جمله وظایف مسئولین است. شعار معروفی سر زبان همه مسئولین شهری قرار گرفته و اینکه “خبرنگاران پل ارتباطی میان مردم و مسئولین هستند”. اما موضوع چگونگی ایجاد این پل ارتباطی است و چقدر این پل از سوی مسئولین استحکام دارد؟

برخی از مسئولین شهرستان قدس، به دنبال تعریف، تمجید، دست گرفتن میکروفن و تریبون هستند تا صدایی از آنان توسط اصحاب رسانه منعکس شود. انتشار این صدا به روش های مختلفی در فضای حقیقی و مجازی صورت می گیرد. اما باید مسئولین تریبونی به این نکته توجه کنند که نباید این پل ارتباطی یک طرفه باشد و آنها نیز توجه بیشتری به اصحاب رسانه داشته باشند و برای نشست های اختصاصی وقت و اهمیت بیشتری قائل شوند. آنها باید بدانند که این تریبون ها و میزهایی که در اختیار دارند، امانتی از سوی مردم است و نسبت به آن مسئول هستند.

بدیهی است مسئولینی که در سخنرانی های خود شعار های مختلفی اعم از پاسخگویی به مردم می دهند باید در عمل هم به این شعارها پایبند باشند و در کمترین سطح انتظار، پاسخگوی رسانه های شهر در خصوص اقدامات و عملکرد خود باشند. ذکر این نکته لازم است که منظور از بیان این انتقاد نادیده گرفتن خدمات انجام شده توسط مسئولین شهری در حوزه های مختلف نیست و هیچ شخصی منکر زحمات آن ها نمی شود؛ اما موضوع این است که چرا باید افرادی که در مناصب و مسئولیت های شهری هستند حلقه ارتباط خود با مردم که به حق ولی نعمتان مسئولان هستند را قطع کنند و حتی از پاسخ دادن به تماس های مکرر خبرنگاران دریغ کنند!؟

اصحاب رسانه در شهرستان قدس به صورت خود جوش بدون هیچ حمایتی از نهادهای فرهنگی در حوزه های مختلف فعالیت می کنند. بی توجهی مسئولان این امر موجب ایجاد مشکلاتی شده است. این مشکلات نه تنها بر انعکاس و پیگیری مطالبات مردمی توسط خبرنگاران تأثیر گذار بوده بلکه موجب انتشار اخباری از سوی افراد ناآگاه در شهر می شود که صحت آن ثابت نشده و با نشر خبرهای ساخته شده از سوی این افراد، تنش هایی کذایی میان مردم ایجاد می شود.

رسانه ها صدای مردم هستند و مسئولان باید خود را موظف بدانند که پاسخگوی رسانه ها باشند. مدیران شهری هر چه دارند از مردم است و باید از فرصت خدمت رسانی بیشتر استفاده کنند.

رسانه‌ها خیر جامعه را می‌خواهند و بهتر است که مسؤولین با رسانه‌ها رابطه دوستانه داشته باشند. البته خوشبختانه رابطه میان رسانه و مسئولین نسبت به دهه‌ های گذشته بسیار بهتر شده است، ولی هنوز با توجه به افزایش راه های ارتباطی به شرایط ایده‌آل و آرمانی نرسیده‌ایم.

قابل ذکر است در این میان روابط‌عمومی ها نیز نهادی هستند که در شکل‌گیری و دوام رابطه میان رسانه‌ها و مسئولین تاثیر گذارند اما خودشان را بالاتر از رسانه‌ها می‌دانند و منتظر هستند تا رسانه‌ها با آنها ارتباط برقرار کنند و نهایت ارتباط آنها با اصحاب رسانه اینست که صرفا اخبار روزانه را روی سایت‌ها قرار می‌دهند. در کل هرچقدر رابطه میان رسانه‌ها و نهادهای دولتی و حکومتی بهتر و عمیق‌تر باشد مطمئناً جامعه اسلامی ما موفق‌تر خواهد بود.

نظر شما