شناسهٔ خبر: 155775 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: قدس خبر

مسئولان به مانیفست مقاومت و پیشرفت اقتصادی عمل کنند

حجت الاسلام جوکار امام جمعه شهرستان قدس با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به ایران گفت: مسئولین انقلاب باید مانیفست مقاومت و پیشرفت رشد اقتصادی را عملی کنند. موضع روشن جمهوری اسلامی موضع مقتدرانه رهبرانقلاب است و تا زمانی که دشمن در موضع خود باقی است تا رسیدن به موفقیت مقابله خواهیم کرد.

به گزارش «نماینده»  ، حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه ۲۴ خرداد ۹۸ ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوایی الهی و خدا محوری در زندگی در ادامه شرح دعای مکارم اخلاق و دعای ۲۰ صحیفه سجادیه امام سجاد علیه السلام با اشاره به عوامل ایجاد برکت در زندگی اظهار داشت: علاوه بر اینکه رزق و روزی انسان از طرف خدا تعیین شده است ولی انسان باید اهل کار و تلاش و در پی کسب روزی باشد. ‌
وی افزود: برکت به معنای ازدیاد مال نیست، برکت به معنای ماندگاری و استمرار داشتن و خوش یومن بودن، سهل و آسان بودن است و اینکه انسان در زندگی خود آرامش داشته و مال او همراه با خیر و خوبی باشد. معنای برکت غیر از ازدیاد و کثرت اموال است. ما به دنبال فراوانی نیستیم بلکه در پی برکت زندگی هستیم ‌و بعضی از انسانها در پی ازدیاد اموال هستند اما دریغ از اینکه برکتی برای خود و دیگران داشته باشد.
خظیب نماز جمعه گفت: اولین عامل ایجاد برکت در زندگی درستکاری و تقوا است و خداوند در سوره اعراف آیه ۹۶ می فرماید اگر مردم ایمان و تقوا داشته باشد ما درهای برکت را باز کرده و نعمت را از آسمان نازل می کنیم، لکن  کسانی که به جای ایمان و تقوا آن را تکذیب کردند ما برکت را از آنها گرفتیم و این به خاطر عمل خود آنها بود.
حجت السلام و المسلمین جوکار  ادامه داد: نمونه بارز تقوا حضرت عبدالله العظیم حسنی است که با ۴ واسطه با امام حسن مجتبی علیه السلام می رسید و ثواب زیارت قبر ایشان مانند ثواب قبر سید الشهدا(ع) است.

امام جمعه شهرستان قدس با اشاره به ۲۷ خردادسال ۵۸ سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی(ره) گفت: جهاد سازندگی بعدها به جهاد کشاورزی تغییر نام یافت. در ارتباط با جهاد سازندگی کشور ما نیاز به روحیه جهادی و انقلابی دارد و باید به دوران سنگر سازان بی سنگر، کسانی که به فکر ساخت دفاع از کشور بودند و در همه عرصه ها حضور می یافتند باز گردیم. امروزه هم نسل های ذهه ۷۰و ۸۰ در قالب گروه جهادی در عرصه سازندگی حضور دارند و امیذواریم که مسئولین نیز روحیه جهادی تری داشته باشند و از نیروهای جهادی جوان بیشتر استفاده کنند.

وی ادامه داد: احیا کشاورزی در راستای جهاد کشاورزی باید انجام شود زیرا سبد و چرخه زندگی ما وابسته به کشاورزی است حتی در زمینه اقتصادی، صنعت، سیاسی وابسته به کشاورزی هستیم و نیاز به توسعه، حفظ و احیای کشاورزی در همه عرصه ها داریم که بایدبه این امر توجه شود.

حجت السلام و المسلمین با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به ایران بعد از ۴۰ سال و دیدار ایشان با رهبر حکیم انقلاب اسلامی ایران که حامل پیام رییس جمهور آمریکا بود بیان داشت: رهبر انقلاب شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی دانم و هیچ پاسخی به او ندارم و نحواهم داد و آنچه که در چهارچوب با نخست وزیر بیان خواهم کرد و البته گلایه هابی هم دارم. این بیان، بیان انقلابی است و نیاز امروز کشور ماست.

وی ادامه داد: ‌نخست وزیر ژاپن ۵ درخواست از طرف ترامپ مطرح کرد که مقام معظم رهبری(مد ظله) در ارتباط با آمریکا که گفت قصد تغییر رژیم در ایران را ندارد، پاسخ دادند: دروغ است، زیرا نمی تواند و در زمینه هسته ای تجربه تلخ گذشته را تکرار نمی کنیم، در مورد ساخت سلاح هسته ای ایران گفتند خودمان از نظر شرعی حرام می دانیم، در مورد اینکه آمریکا در حال مذاکره صادقانه با ایران است بیان کردند: هیچ مذاکره صادقانه از جانب ترامپ صادر نمی شود و صداقت در میان آنها کمیاب است و در مورد اینکه گفته است به مردم ایران می خواهم نان دهم ایشان فرمودند به لطف خداوند بدون مذاکره با آمریکا با وجود تحریم ها به پیشرفت خواهیم رسید.

حجت السلام والمسلمین جوکار تصریح کرذ: بنابراین امروز کشور نیاز به ادبیات قاطع و سریع و شفاف دارد که ایشان دولت آمریکا را خار و ذلیل کرد و آمریکا چون نیاز به مذاکره دارد. همانطور که در کشور ما عده ای در کشور برای انتخابات نیاز به مذاکره داشتند. اما مسئولین انقلاب باید مانیفست مقاومت و پیشرفت رشد اقتصادی را عملی کنند. موضع روشن جمهوری اسلامی موضع مقتدرانه رهبرانقلاب است و تا زمانی که دشمن در موضع خود باقی است تا رسیدن به موفقیت مقابله خواهیم کرد.

نظر شما