شناسهٔ خبر: 155756 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

یک دلیل افزایش قیمت خودرو مشخص شد

خودروسازی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو را واسطه‌گری و دلالی در این بازار دانست و گفت: نظارت دولت بر بازار خودرو ضعیف است.

به گزارش «نماینده»، سیدمهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  با انتقاد از وضعیت بازار خودرو، گفت: طی ماه‌های اخیر شاهد وضعیت اسفناک و نگران‌کننده‌ای در بازار خودرو هستیم که این روند باید اصلاح شود.

وی یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو را واسطه‌گری و دلالی در این بازار دانست و اظهار داشت: نظارت دولت بر بازار خودرو ضعیف است زیرا دلالان در این حوزه به راحتی جولان می‌دهند و در قیمت‌ها تأثیرگذار هستند، معتقدم این مسئله یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت خودرو است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: دولت باید بحث نظارت بر خودروسازی‌ها را افزایش دهد تا آنها نیز هم خودروهای با کیفیت و هم خودروهای مقرون به صرفه و با قیمت مناسب به مردم ارائه کنند.

مقدسی تصریح کرد:  اگرچه ما تا سال‌های گذشته در بحث کیفیت خودروها با مشکل مواجه بودیم اما در تیراژ و تعدادِ تولید مشکلی وجود نداشت، اما باید کیفیت ارتقا یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: با پایین آمدن تولید، مشکلات فعلی در بازار خودرو به‌وجود آمده، اما تلاش کرده‌ایم از ایجاد بحران در صنعت خودروسازی  جلوگیری کنیم.

نظر شما