شناسهٔ خبر: 155732 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سفارت انگلیس با اپوزیسیون ارتباط دارد/وزارتخارجه منفعل عمل می‌کند

پژمانفر// عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: سفارتخانه انگلیس از جریان‌های برانداز حمایت کرده و با اپوزیسیون ارتباط برقرار می‌کند که این امر ناشی از ضعف دیپلماسی خارجی ما است.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، با انتقاد از برگزاری پارتی مختلط در سفارتخانه انگلستان، گفت: سفارتخانه‌ها مجاز هستند یک سری برنامه‌های خود شامل روزهای ملی و مذهبی را در محل سفارتخانه برگزار کنند اما این اقدامات باید در چارچوب قوانین و مقررات کشور پذیرنده انجام شود.

وی با بیان اینکه نباید مراسمات سفارتخانه‌های خارجی به گونه‌ای باشد که به معنای تعارض با امور داخلی کشور پذیرنده باشد، افزود: متأسفانه سفارتخانه‌ها تبدیل به مرکزی کاملاً سیاسی شده اند که رویکرد آنان مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: سفارتخانه انگلیس از جریان‌های برانداز حمایت کرده و با اپوزیسیون ارتباط برقرار می‌کند که این امر ناشی از ضعف دیپلماسی خارجی ماست که نسبت به این امور نه تنها برخورد جدی ندارد بلکه سعی در لاپوشانی کرده و بی تفاوت عبور می‌کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: موضع گیری ضعیف وزارت امور خارجه موجب جری شدن و بی پروا شدن سفارتخانه‌های در انجام اقدامات ساختارشکنانه خود شده است.

پژمانفر با بیان اینکه سفارت انگلستان بارها دچار چنین تخلفاتی شده است و این اقدامات در راستای ارتباط با لایه‌های اپوزیسیون و سازماندهی آنها بوده است، گفت: در جریان فتنه ۸۸ سفارت انگلستان حضور و نقش مهمی داشت.

نظر شما