شناسهٔ خبر: 155731 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قره‌خانی: در سال ۹۸ مجموع یارانه آشکار و پنهان ۸۹۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود

قره خانی/2 عضو کمیسیون انرژی مجلس بر اساس برآوردها در سال ۹۸ مجموع یارانه آشکار و پنهان ۸۹۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود گفت: یکی از معضلات بزرگ کشور که تعادل اقتصادی را بر هم زده یارانه‌های پنهان است که باید تلاش شود یارانه‌ها به حداقل برسند.

به گزارش «نماینده»  ، اسدالله قره‌خانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در برنامه گفت‌وگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر با اعلام اینکه بر اساس برآوردها در سال ۹۸ مجموع یارانه آشکار و پنهان ۸۹۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود، تصریح کرد: یکی از معضلات بزرگ کشور که تعادل اقتصادی را بر هم زده یارانه‌های پنهان است که باید تلاش شود یارانه‌ها به حداقل برسند.

وی در تشریح پیاده سازی عدالت اجتماعی در تخصیص یارانه ها، خاطر نشان کرد: ما نباید تنها به سیاست‌های قیمتی اکتفا کنیم؛ در برخی خانواده‌ها لوازم خانگی پرمصرفی به کاربرده می‌شود که خارج از استاندارد مصرف جهانی است و این خانواده‌ها ناخواسته باعث افزایش مصرف انرژی می‌شوند؛ طرف دیگر معادله نیز درآمد مردم است که متاسفانه در کشور ما هزینه‌ها و درآمدها متعادل نیست.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در برخی موارد باید به اقشاری از مردم یارانه داده و کمکشان کنیم، مردم نمی‌توانند درآمدشان را با هزینه‌های زندگی‌ تنظیم کنند. متاسفانه امروز کسی که تمکن بالایی دارد از یارانه بیشتری بهره می‌برد و عدالت اجتماعی در این باره برقرار نیست.
نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در خصوص راهکار حل این معضل تصریح کرد: ما در بحث انرژی نباید سیاسی برخورد کنیم که البته در در دولت‌های قبل این اتفاق افتاده که به ضرر اقتصاد کشور تمام شده است.

نظر شما