شناسهٔ خبر: 155727 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

استعفای بطحایی نباید پذیرفته می‌شد/ دولت با بطحایی همکاری نمی‌کرد

محمدمهدی زاهدی در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نباید رئیس‌جمهور استعفای بطحایی را قبول می‌کرد گفت: رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد باید رسماً حمایت عملیاتی خود از این وزارتخانه را اعلام کند.

به گزارش «نماینده» محمد مهدی زاهدی  با بیان اینکه در کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد استعفای بطحایی صحبتی نشده است، گفت: دلیل اصلی استعفای بطحایی عدم همراهی دولت برای تحقق مطالبات فرهنگیان بود.

نماینده مردم کرمان در خصوص مهمترین مطالبات فرهنگیان اظهار داشت: نظام رتبه‌بندی فرهنگیان، پاداش پایان خدمت فرهنگیان، بیمه تکمیلی درمانی، عدم توجه به دانشگاه فرهنگیان شامل مشکلات بودجه‌ای و استخدامی، عدم توجه به برخی مطالبات چند سال گذشته فرهنگیان در زمینه حق التدریس و حق الزحمه امتحانات، سرباز معلم ها، مشکلات جدی را برای وزارت آموزش و پرورش ایجاد کرده است که باید حل شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه رئیس جمهور نباید استعفای بطحایی را قبول می‌کرد، گفت: ما از رئیس‌جمهور گلایه داریم. ایشان به جای قبول استعفای بطحایی باید به زیرمجموعه خود شامل سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی دستور می‌داد با آموزش و پرورش همراهی کنند نه اینکه با قبول استعفا فرصت سوزی شود.

زاهدی تصریح کرد: در رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از رئیس جمهور خواهیم خواست رسماً حمایت عملی خود از وزارت آموزش و پرورش را اعلام کند. باید دست وزیر بعدی آموزش و پرورش باز باشد تا مطالبات فرهنگیان را پرداخت کند.

نظر شما