شناسهٔ خبر: 155708 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تحریم شرکت‌های پتروشیمی بیشتر جنبه تبلیغی علیه ایران دارد تا تاثیر عملی

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: با توجه به اینکه بسیاری از کشورها به محصولات پتروشیمی ایران نیاز مبرم دارند در دور زدن تحریم‌ها ایران را همراهی خواهند کرد.

به گزارش «نماینده»  محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه بخش پتروشیمی ایران، گفت: تحریم تجارت ایران مسئله جدیدی در حوزه تصمیمات آمریکا نیست، آمریکا بر دو محور تجارت و معادلات بانکی ایران تمرکز کرده که اولویت این کشور در حوزه تجارت تحریم نفت و محصولات نفتی است.

بخش مراودات بانکی در حوزه صادرات محصولات داخلی مدت‌ها است که دچار تحریم شده است

نماینده مردم کرمان و راوردر مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه در ظاهر ماجرا تاکنون محصولات نفتی جزو تحریم نبوده‌اند اما مراودات بانکی از قبل مشمول تحریم‌ها شده بودند به همین دلیل شرکت‌های ایرانی در گذشته نیز هر چه می‌فروختند مشمول تحریم‌ها شده است بنابراین بخش مراودات بانکی در حوزه صادرات، مدت‌ها است که دچار تحریم شده است اما از آنجا که این فعالیت‌ها توسط شرکت‌ها و کارگزاری‌های بخش خصوصی انجام شده و می‌شود همواره مسیر خود را برای فروش پیدا کرده‌اند.

تحریم‌های جدید تاثیر منفی در عملکرد شرکت‌های پتروشیمی ندارد

وی با بیان اینکه تحریم شرکت‌های پتروشیمی ازسوی آمریکا صرفا شامل لیست اقلام می‌شود و تحریم مراودات بانکی مدت‌ها قبل اتفاق افتاده و تاثیر خود را تاکنون گذاشته است، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود تحریم‌های جدید تاثیر منفی در عملکرد شرکت‌های پتروشیمی نخواهد داشت و نهایتا تاثیر ناچیزی بر صادرات این محصولات دارد.
۵۰ درصد محصولات شرکت‌های پتروشیمی مصرف داخلی دارند

پورابراهیمی با یاداوری اینکه ۵۰ درصد محصولات شرکت‌های پتروشیمی مصرف داخلی دارند، توضیح داد: با این اوصاف ظرفیت قابل‌ملاحظه‌ای از مصارف این صنایع وابسته به صادرات نیست، همچنین درصورت برنامه‌ریزی مناسب ازسوی مسئولان می‌توان میزان مصرف داخلی محصولات پتروشیمی را افزایش داد.  

تحریم شرکت‌های پتروشیمی بیشتر جنبه تبلیغاتی علیه ایران دارد تا تاثیر عملی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعتقاد به اینکه تحریم شرکت‌های پتروشیمی بیشتر جنبه تبلیغاتی علیه ایران دارد تا تاثیر عملی، اضافه کرد: با ت

نظر شما