شناسهٔ خبر: 155705 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

جلوی فساد در حوزه شهرسازی را بگیرید

خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران، گفت: فساد در حوزه شهرسازی همچنان وجود دارد.

به گزارش «نماینده»  ، ناهید خداکرمی، پس از استماع گزارش معاونت شهرسازی شهرداری تهران در جلسه شورای اسلامی شهر تهران، افزود: انتظار بود در این گزارش اعلام شود برخی از طرح‌هایی که ما می‌شنویم که چندین سال است در حال انجام هستند چقدر پیشرفت کرده‌اند یا به چه نتیجه‌ای رسیده‌اند.

وی با اشاره به فقدان نوآوری در گزارش ارائه شده تصریح کرد: در بحث نما و منظر شهری نیز انتظار بود که از روش نوآورانه‌ای برای هماهنگی بیشتر نمای شتری و خروج شهر از این وضعیت هرج و مرج رونمایی شود. کلاً برنامه معاونت شهرسازی انگار برای شهری بدون سکنه و مردم تهیه شده و هیچ ردپایی از مردم نداشت. به عنوان مثال برای حل مشکل نماهای شهری چرا اثری از مشارکت خود تجار و بازاریان و همشهریان برای اجرای این برنامه نیست.

خداکرمی با اشاره به لزوم مبارزه با فساد در شهرسازی تاکید کرد: بعدی بحث فساد است؛ به دنبال صحبت دوستان عرض می‌کنم که در محافل خانوادگی به ما می‌گویند با آمدن شما ۳۰ درصد از درآمد کاسبان و سواستفاده‌گران کم شده اما آنها هنوز همچنان در حال دور زدن قانون هستند. این یعنی فساد در حوزه شهرسازی همچنان وجود دارد کما اینکه آنقدر نهادینه شده که بسیاری از شهرداران ناحیه و مناطق در سال‌های گذشته تبدیل به بساز و بفروش در همان منطقه شده‌اند. و وابستگانشان هم کارمند همان حوزه شده‌اند و همچنان دارند شهرداری را دور می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در یک بازه زمانی مشخص به ما بگویید هرکدام از طرح‌ها به کجا رسیده و از طرفی چه تدبیری برای مشارکت مردم در اداره شهر می‌اندیشید و همچنین برای کاهش فساد چه کرده‌اید

نظر شما