شناسهٔ خبر: 155700 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

قوامی: قطع وابستگی به نفت موجب کاهش فشارها بر ایران می‌شود

هادی قوامی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تقویت چرخه تولید و قطع وابستگی اقتصاد کشور به نفت را موجب برداشتن فشارهای آمریکا بر ایران دانست.

به گزارش «نماینده» هادی قوامی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: اگر هر سه قوه سخنان رهبری را ملاک عمل قرار دهند، به دنبال قطع وابستگی بودجه به نفت و تحقق اقتصاد مقاومتی خواهند رفت زیرا وقتی اقتصاد کشور از داخل قوی شود این آمریکایی‌ها هستند که نیازمند به مذاکره خواهند بود.

وی با تاکید بر ضرورت فعال کردن ظرفیت معادن، تقویت چرخه تولید و کاهش وابستگی به خارج یادآور شد: وقتی آمریکایی‌ها بفهمند واقعاً ما به دنبال حل مسائل اقتصادی کشور هستیم، دست از استعمار بر می‌دارند. اینها کارهایی است که به دست مردم و مسئولین انجام می‌شود. وقتی آنها بدانند در سال ۹۹ یک ریال از بودجه جاری هم به فروش نفت وابسته نیست آن وقت فشارها از کشور برداشته می‌شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس یادآور شد: آمریکا به دنبال این است که سلطه خود را بر نفت و منابع کشور بیشتر کند. اگر احساس کند که فشارها اثرگذار بوده آن وقت به فشارها ادامه خواهد داد. اما وقتی ببیند در شرایط فشار، مقاومت اقتصاد ما بالاتر رفته این آمریکایی‌ها هستند که دست از فشار بر می‌دارند.

قوامی تقویت اقتصاد کشور را مصداق مقاومت در برابر دشمنان عنوان کرد و گفت: اگر دشمنان وابستگی ما به فروش منابع طبیعی و نفت خام را ببینند فشارها را بیشتر خواهند کرد در حالی که ما گنجی در کشور داریم که اگر تبدیل به ثروت ملی شود مردم قوی خواهند شد و آن وقت دشمنان از ما می‌ترسند.

نظر شما