شناسهٔ خبر: 155693 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مقصودی: ۲۶۰۰ مسکن احتکارشده داریم

مقصودی/2 نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: در حال حاضر حدود ۲۶۰۰ مسکن احتکارشده وجود دارد که لازم است با این مسئله برخورد شود.

 به گزارش «نماینده»، حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان در جریان در برنامه ششم توسعه قرار بر این شد که هر سال ۹۰۰ هزار واحد مسکن تولید شود که متأسفانه این مصوبه در حد شعار باقی ماند.

وی تأکید کرد: اگر به دنبال آن هستیم مشکل مسکن حل شود، باید کنسرسیومی متشکل از قوه قضائیه، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و بانک مرکزی تشکیل شود و در وهله اول میزان مسکن‌های احتکارشده که در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۶۰۰ خانه است، برآورد دقیق و ساماندهی شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس تصریح کرد: متأسفانه بافت فرسوده شهری کاملاً رها شده است، در حالی‌که باید زیرساخت‌های آن فراهم شده و فضای سبز در این مناطق ایجاد شود.

وی با انتقاد از عملکرد تأمین اجتماعی در بحث پروانه مسکن گفت: متأسفانه تأمین اجتماعی پول‌های مُفت و مجانی از مردم می‌گیرد اما اقدامی را در این راستا انجام نمی‌دهد و باید سایه تأمین اجتماعی از ساخت و سازها برداشته شود.

مقصودی بیان کرد: خانه‌های گران و اراضی داخل شهر قابل خرید و فروش نیست و معمولاً توسط دلالان و مطابق با یک نقشه از قبل تعیین شده خرید و فروش می‌شود.

وی با اشاره به افزایش حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ گفت: لازم است شهرک‌های اقماری ساخته شود و همچنین بسیاری از جوانان به دنبال آن هستند که در روستاهای خود بمانند که لازم است طرح هادی روستایی مورد بازنگری دقیق قرار گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما