شناسهٔ خبر: 155686 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

فرهنگی: بانک‌ها فقط ۳۰ درصد منابع‌شان را به بخش صنعت و معدن اختصاص دادند

فرهنگی عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید داخل مجلس گفت: در قانون برنامه ششم توسعه، بانک‌ها مکلف شده‌اند 40 درصد منابع را به عنوان تسهیلات بخش صنعت و معدن تخصیص دهند که متاسفانه این موضوع زیر 30 درصد است، لذا نیازمند بازنگری در این بخش هستیم.

به گزارش «نماینده»، محمدحسین فرهنگی عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید داخل مجلس شورای اسلامی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: رقابت با موضوع کیفیت و قیمت در ارتباط است یعنی خریدار یا بضاعت ندارد که به سراغ محصول بی کیفیت می‌رود یا امکان خرید دارد و به سراغ کیفیت می‌رود.

وی با بیان اینکه بیش از یک دهه است که رهبر انقلاب برای حمایت از تولید داخل و قطع وابستگی به واردات تاکید کرده‌اند، گفت: شوک در بازار لوازم خانگی معنی ندارد.
عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید داخل مجلس افزود: امروز قانون استفاده حداکثر از تولید داخل و خدمات داخلی با هدف استفاده از تولید داخل مصوب شد، البته این قانون سال 91 است که با اصلاحاتی در سال 98 مطرح شد.
فرهنگی گفت: ضمانت بیمه برای صنف لوازم خانگی از انواع ریسک‌ها حمایت می‌کند.
وی تصریح کرد: در قانون تنظیم نیز صندوقی برای تسهیلات در نظر گرفته شده که با ضمانت بیمه‌ای از تولید کننده حمایت کند که در آیین نامه اجرایی دولت باید لحاظ شود. 
فرهنگی گفت: تجدید ارزیابی نیز که معضلی برای تولید کنندگان بود طبق مصوبه دولت 5 ساله شد و بر اساس قانون جدید به روز کردن سرمایه تولیدکنندگان از مالیات معاف شده است. 
وی گفت: در شرایط کنونی آزادشدن واردات برای واردکننده توجیهی ندارد، بنابراین حمایت از تولید باید با تاکید بر کیفیت باشد. 
فرهنگی گفت: در قانون برنامه ششم توسعه بانک‌ها مکلف شدند 40 درصد منابع را به عنوان تسهیلات بخش صنعت و معدن انجام دهند که در گزارش‌ها زیر 30 درصد  تخصیص داشته شده بنابراین نیازمند بازنگری است.
عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید داخل مجلس خاطرنشان کرد: حلقه‌های مفقوده صنعت باید شناسایی شود و برای حل آنها اقدام شود همچنین ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از کارهای علمی دانشگاه‌ها باید در دستور کار وزارت صمت قرار گیرد.

نظر شما