شناسهٔ خبر: 155680 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

موسوی لارگانی:عملکرد شریعتمداری در وزارت کار با ربیعی یکسان است/ تحولی ایجاد نشد

موسوی لارگانی/2 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: براساس عملکردی که از شریعتمداری در وزارت کار مشاهده می‌کنم، تفاوتی در عملکرد وی با دوران ربیعی نمی‌بینم و همان کارها و روش‌ها دنبال می‌شود لذا به نظرم تحولی در این وزارتخانه ایجاد نشده است.

به گزارش «نماینده»،  حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت:‌ واگذاری‌هایی که در خصوص زیر مجموعه شستا مطرح است باید با نگاه بازتر و با برنامه‌ریزی ویژه‌تری صورت گیرد. 

وی افزود: اخیراً در چند واگذاری که در کشور صورت گرفته با مشکل روبه‌رو شده‌ایم. به طوری که این واگذاری‌ها منجر به بروز اعتراضات مردمی و انتقادات نمایندگان شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد:‌ واگذاری‌ها متأسفانه براساس رابطه‌ صورت گرفته و کاری به ضابطه نداشته‌اند.

موسوی لارگانی گفت: باید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شستا دقت لازم را در خصوص واگذاری‌های زیرمجموعه‌شان داشته باشند. 

وی تصریح کرد: واگذاری زیرمجموعه‌های شستا در حالی مطرح می‌شود که این شرکت‌ها حاصل ۳۰ سال زحمت حقوق کارگران بازنشسته است؛ ضمن اینکه  اضافه شدن برخی شرکت‌ها به شستا به مطالبات تأمین اجتماعی از دولت باز می‌گردد که برخی از آنها بالاجبار به تأمین اجتماعی و به جای دیون واگذار کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد:‌برخی شرکت‌هایی که سال‌های سال زیان‌ده بودند و با اقدامات اجرایی هم‌اکنون به سود رسیده‌اند و در حال نتیجه‌دهی برای بازنشستگان هستند؛ لذا واگذاری این شرکت‌ها جای سؤال دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه تأمین اجتماعی بخش خصوصی محسوب می‌شود، آیا دولت می‌تواند بخش خصوصی را مجدداً مکلف کند که بنگاه‌داری نکند و بنگاه‌های اقتصادی‌اش را به بخش خصوصی واگذار کند؟ واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه شستا باید از سوی وزارت کار، تعاون و راه اجتماعی با دقت زیادی صورت گرفته و درباره آن تحقیقات بیشتری انجام داد.

موسوی لارگانی گفت: ما انتظار معجزه از آقای شریعتمداری در وزارت تعاون نداریم چرا که این کار از توان وی خارج است این در حالی است که وی در دولت آقای روحانی وزیر صمت بوده و روزگاری معاون آقای روحانی بوده است.

وی افزود: در زمان حضور آقای شریعتمداری وزارت صمت بحث استیضاح وی مطرح بود اما به یکباره بحث استعفای آقای شریعتمداری به میان آمد ولی پس از آن بحث حضور وی در وزارت تعاون مطرح شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: براساس عملکردی که از آقای شریعتمداری در وزارت کار مشاهده می‌کنم تفاوت آنچنانی در عملکرد وی با عملکرد آقای ربیعی (وزیر تعاون وقت) نمی‌بینم؛ کارها و روش‌هایی که آقای ربیعی و برنامه‌هایی که وی در این وزارتخانه دنبال می‌کرد هم‌اکنون از سوی آقای شریعتمداری دنبال می‌شود و به نظرم تحولی در این وزارتخانه ایجاد نشده است.

نظر شما