شناسهٔ خبر: 155673 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ساعدی: عمده مشکلات اقتصادی نتیجه سوء مدیریت دولت است

ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی، گفت: عمده مشکلات اقتصادی کشور نتیجه سوء مدیریت دولت است و دولت باید به جای سر دادن شعارهای واهی به صورت عملیاتی در عرصه نظارت و کنترل بازار وارد شود.

به گزارش «نماینده»،  قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی،‌ با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گفت: مشکلات اقتصادی امروز کشور فقط نتیجه تحریم‌ها نیست بلکه حدود 80 درصد از این مشکلات معلول و نتیجه بی‌نظمی‌ها و عدم نظارت‌ها  و عدم کنترل بازار توسط دولت است که باید بر این موضوع احاطه داشته باشد. 

وی افزود: آنچه که ما امروز در کشور با آن مواجه‌ایم نه بازار بلکه یک آشفته بازار است. یک روز شکر ارزان می‌شود یک روز قیمت کیمیا پیدا می‌کند، یک روز رب گوجه گران می‌شود و یک روز ماکارونی؛ هیچ نظمی در بازار وجود ندارد. 

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس اظهار داشت: اینها همه نشان می‌دهد که بی‌نظمی‌ها و نوساناتی که در عرضه کالا و عدم ثبات قیمت‌ها وجود دارد نتیجه سوء مدیریت دولت است. مدیریت دولت و بخش‌های متولی اقتصاد کشور است و حقیقتا از این بابت مردم در رنج و سختی به سر می‌برند و از سوی دیگر مردم بلاتکلیف هستند و نمی‌دانند که قیمت‌ کالاها به چه شکل است. 

ساعدی خاطرنشان کرد: این وضعیت نوسان قیمت در بازار علاوه بر مشکلات معیشتی باعث شده تا یک جو روانی منفی نیز در جامعه ایجاد شود و مردم به خاطر این نوسانات شدید با وجود گرانی قیمت‌ها ناچار باشند حتی مازاد بر نیاز خود کالایی را خریداری کنند که مبادا فردا روز این کالا گران‌تر شود. 

وی افزود: انتظار داریم که دولت به جای این تساهل‌ها و سر دادن شعارهای واهی و بی‌اساس در عرصه عمل وارد شود و اقدامات عملیاتی از سوی دولت شاهد باشیم؛ دولت باید اقتدارش را برای تنظیم بازار در عرصه  عمل نشان دهد و تسهیل‌کننده امور مردم باشد. 

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس اظهار داشت: دولت با این دردی که در بین مردم وجود دارد، نباید شب و روز داشته باشد و باید با خاطیان در بازار برخورد کند و ما شاهد نظم و انتظام در بازار و کنترل قیمت‌ها باشیم. 

ساعدی در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید در این برهه حساس محکم و با اقتدار به مسائل مربوط به بازار ورود پیدا کند و کار به گونه‌ای باشد که نتیجه آن احساس امنیت در میان مردم باشد و فضای بازار برای دلالان فضای ناامنی شود. 

نظر شما