شناسهٔ خبر: 155652 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سلیمی: سکوت در قبال شهادت عضو برجسته نهضت اسلامی تاجیکستان جایز نیست

علیرضا سلیمی2 نماینده محلات در مجلس از نهادهای کشور خواست در واکنش به شهادت حجت‌الاسلام عضو برجسته نهضت اسلامی تاجیکستان سکوت اختیار نکنند.

به گزارش «نماینده»،  حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهادت حجت‌الاسلام قاضی عضو برجسته نهضت اسلامی تاجیکستان و سکوت برخی سازمان‌ها و نهادهای مربوطه در ایران در قبال این جنایت گفت: مقام معظم رهبری امروز در دیدار با مسئولین و سفرای کشورهای اسلامی فرمودند دشمن به دنبال فراموش شدن بعضی موضوعات در بین امت اسلامی است و در ادامه فرمایش‌هایشان گفتند که جمعیت جهان اسلام حدود ۲ میلیارد نفر است و وقتی ما یک امت هستیم، اینکه در کدام کشور و در کدام مرز جغرافیایی قرار داریم مهم نیست و نباید امت اسلامی خود را اسیر تقسیم‌بندی کشوری و مرزی ببینند.

وی افزود: با آنکه مرزهای جغرافیایی بین کشورها مورد احترام است، اما امت اسلام باید نسبت به وقایع مرتبط با یکدیگر ید واحده باشند، ضمن اینکه همه جهان اسلام باید از موضوعات مرتبط با اسلام و دین خود از طرف امت اسلامی مورد حمایت قرار گیرند. 

نماینده مردم محلات در مجلس گفت: اگر یک مسلمان در گوشه‌ای از دنیا آسیب ببیند، نباید ما، دیگران و امت اسلامی سکوت کنیم، چرا که این امر خلاف دستورات اسلام است، این در حالی است که اگر یک مسیحی در هر کجای دنیا آسیبی ببیند، همه کشورهای غربی با حساسیت زیاد، وضعیت او را پیگیری می‌کنند.

وی گفت: بزرگان جهان اسلام مانند حجت‌الاسلام قاضی که از اعضای برجسته نهضت اسلامی تاجیکستان بوده‌اند، از سوی برخی از خدا بی‌خبران در حال مثله شدن هستند، این در حالی است که متأسفانه برخی مجامع بین‌المللی که برخی از آنان در جهان اسلام هم حضور دارند ساکت هستند. 

سلیمی از وزارتخانه‌ها و نهادها و سازمان‌های جمهوری اسلامی خواست در این باره مصلحت‌اندیشی نکرده و مُهر سکوت بر لبانشان نزنند. 

لازم به ذکر است حجت‌الاسلام سیدقیام‌الدین قاضی عضو برجسته نهضت اسلامی تاجیکستان چند روز پیش توسط عناصر گروه داعش در این کشور سر بریده شد.

نظر شما