شناسهٔ خبر: 155639 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

برخی اصلاح‌طلبان مدعی «خط امام» از ابتدا اعتقادی به امام نداشتند

فولادگر/2 عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: برخی از اصلاح‌طلبان و مدعیان خط امام(ره) دچار استحاله شده و ریزش کردند،بخشی نیز به لحاظ محتوایی از ابتدا اعتقادی به اندیشه‌های امام نداشتند.

به گزارش «نماینده»،  حمیدرضا فولادگر، درباره اندیشه امام (ره)،گفت: وظیفه همه مسئولان و ملت ایران است که خط و مشی و تفکر امام (ره) که با آن انقلاب اسلامی را پایه ریزی کردند را ادامه دهند.

وی افزود: فرمایشات امام (ره) شامل سخنرانی‌ها، نامه‌ها و وصیت نامه ایشان کاملاً روشن و واضح است و قابل تحریف و تشکیک نیست.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خاطرنشان کرد: سال‌ها قبل از رحلت امام (ره) حدود سال ۶۳ جامعه روحانیت و مجمع روحانیون مبارز که سال‌ها بعد اولی اصولگرا و دومی اصلاح طلب نام گرفت ایجاد شدند، عده‌ای به امام توصیه کردند نسبت به این دو تشکل موضع‌گیری داشته باشند، امام فرمودند: «شاخص در مورد آن‌ها پایبندی به اجرای اسلام ناب محمدی و ایستادگی در مقابل نظام سلطه است.»

فولادگر اظهار داشت: رقابت بین این دو حزب بر سر نزدیکی به تفکر امام (ره) و پایبندی به انقلاب بود، جناح چپ آن زمان مدعی بود که به تفکر امام و انقلاب و اسلام نزدیکتر است و جناح راست را متهم به محافظه‌کاری و سازش می‌کرد.

وی با بیان اینکه جناح چپ آن زمان ادعای مبارزه با استکبار را داشت و خود را مدافع ولایت مطلقه فقیه می‌دانست، گفت: مستندات این تفکرات وجود دارد. حالا چه اتفاقی افتاده که بعد از سی سال تشکلی که خود را به امام (ره) نزدیک تر می‌دانست، می‌گوید: «اندیشه‌های امام کارآیی ندارد و برای موزه و تاریخ خوب است». این افراد زمانی خود را پیرو خط امام می‌دانستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: برخی گروه‌های سیاسی در نظام، حرکت‌های سیاسی شأن فقط برای کسب قدرت بوده است و دیدگاه‌ها و اندیشه‌هایشان جنبه ابزاری داشته است. این قدرت طلبی در گروه‌ها و احزاب که تفکرات انقلابی نداشتند بیشتر جلوه گر بوده است.

فولادگر با بیان اینکه امروز احزاب و گروه‌ها به دو گروه انقلابی و غیر انقلابی تقسیم شدند، گفت: می‌توان در میان اصلاح طلبان نیز افرادی را یافت که هنوز به اندیشه‌های امام اعتقاد دارند و انقلابی هستند اما از میان جبهه چپ و اصلاح طلبان افرادی نیز دچار استحاله شده و ریزش شدند و بخشی نیز به لحاظ محتوایی از ابتدا نیز اعتقادی به اندیشه‌های امام (ره) نداشتند.

وی اظهار داشت: مدعیان خط امام (ره) که در سال‌های قبل جناح راست را متهم به دوری از خط امام می‌کردند امروز دچار استحاله فکری شدند البته نیروهای انقلابی فقط در جناح اصولگرا حضور ندارند بلکه جناح چپ و جناح راست به دو گروه انقلابی و غیر انقلابی تقسیم می‌شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: سخنرانی‌های مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر در سالگرد ارتحال امام در مورد مبانی انقلاب و انقلابی گری است که نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

فولادگر تصریح کرد: در شرایط امروز تداوم انقلاب به معنای حفظ نظام است چون نظام ما در مرحله تمدن سازی و الگو سازی قرار دارد و در این راستا در برابر نظام سلطه ایستادگی کرده و با مشکلاتی مانند تحریم مواجه شده است لذا راه حفظ نظام حفظ تفکر انقلابی است.

وی در مورد تفکر سلطه ناپذیری امام (ره)، گفت: سازش ناپذیری و سلطه ناپذیری به معنای این است که نظام جمهوری اسلامی زیر بار سلطه و زور نمی‌رود.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه پذیرش قطعنامه ۵۹۸ یک نرمش قهرمانانه بود، که مغایر با تفکر انقلابی نیست، خاطرنشان کرد: در اوج فشارهای ۸ ساله جنگ تحمیلی امام زیر بار آتش‌بس تحمیلی نرفت تا زمانی که در قطعنامه ۵۹۸ تاحدی حقوق ملت ایران مد نظر قرار گرفت و ایشان قطعنامه را پذیرفتند.

فولادگر اضافه کرد: رهبری در چند سال گذشته به این امر تاکید داشتند که راه حل مشکلات ما گفتگو و تعامل است و منطق ما روشن است مذاکره ما بر اساس آرمان‌خواهی است. هر جایی که منافع ملت تأمین نشود مذاکره نمی‌کنیم زیرا به معنای شکست است.

وی گفت: مقام معظم رهبری تاکید دارند که، با همه کشورهای جهان به جز اسرائیل و آمریکا می‌توان مذاکره کرد این امر مغایر با سازش ناپذیری فرهنگ انقلابی امام نیست.

نظر شما