شناسهٔ خبر: 155618 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

نکات لازم در مورد سفر با اتوبوس

اتوبوس

سفر با اتوبوس می‌تواند تجربه ای منحصر بفرد را رقم بزند و زمانی این موضوع را متوجه خواهید شد که تمامی مزایای سفر با اتوبوس را کاملاً لمس کنید. سفر با اتوبوس شبیه به هیچ تجربه‌ی دیگری نیست. زمانی که در اتوبوس نشسته اید خود را در حالتی کاملاً متفاوت یافته و درک شما از محیط پیرامونتان به کلی تغییر خواهد کرد. برخی سفر کردن با اتوبوس را همانند شانسی می‌دانند که به زندگی می‌دهید تا شما را غافلگیر کند. در این مطلب از وبلاگ مِستر بلیط به بررسی نکات لازم در ارتباط سفر با اتوبوس خواهیم پرداخت.

مزایای سفر با اتوبوس

بسیاری از افراد به هنگام سفر به هیچ گزینه ای غیر از اتوبوس فکر نمی‌کنند. شاید این موضوع به این دلیل باشد که تا کنون با اتوبوس زیاد مسافرت کرده و با مزایای زیاد آن روبرو شده اند. اما دلیل این انتخاب چیست؟ مزایای سفر با اتوبوس شامل چه مواردی می‌شود؟

نرخ بلیط اتوبوس ارزان است

بسیاری از افراد سفر با اتوبوس را به دلیل قیمت بلیط اتوبوس انتخاب می‌کنند. اساساً اگر قیمت بلیط اتوبوس را با دیگر وسایل نقلیه مقایسه کنید متوجه خواهید شد که ارزان‌تر است. بنابراین به شما امکان می‌دهد که هزینه‌ی کمتری صرف کرده و یا حتی بتوانید قسمتی از پول خود را پس انداز کنید. از طرف دیگر قیمت بلیط اتوبوس در ساعات مختلف شبانه روز متغیر نیست؛ حتی اگر چند دقیقه به سفر اقدام به خرید بلیط اتوبوس کنید نرخ آن ثابت و دقیقاً مانند چند هفته و یا چند روز پیش از آن خواهد بود.

با جغرافیا آشنا می‌شوید!

تجربه‌ی نشستن در اتوبوس در طول جاده اصلاً با رد شدن از گیت‌های شلوغ هواپیما قابل مقایسه نیست. فردی که با اتوبوس سفر می‌کند به خود فرصت آشنا شدن با اطراف و شهرها و مناطقی که در همسایگی مقصد خود قرار دارند را فراهم می‌آورد.

مسیر به خودی خود جذاب است!

ایده‌ی سفر با اتوبوس یعنی در نظر گرفتن هر چیزی که اطراف شما وجود دارد، یعنی تماس با جاده، یعنی تماشای مناظر نادیده، گرفتن عکس‌های در لحظه و جالب و در نهایت ارتباطی جدید با جهان پیرامونتان. البته که داشتن مقصد نهایی هم جذاب است، اما زندگی کردن لحظه‌ها در جاده چیز دیگری است.

گاهی تنها بودن در مسیر خوب است

 لذت بردن از همراهی کردن خودتان چیزیست که غالباً در سفر با اتوبوس ممکن می‌شود. همزمان که به مناظری که لحظه به لحظه در حال تغییر هستند نگاه کرده و همه چیز را از نظر می‌گذارنید. می‌توانید فکر کنید، کتاب بخوانید و یا هر چیز دیگری تا بتوانید از این تنهایی لذت ببرید.

با شب ماندن در اتوبوس مجبور به صرف هزینه برای اقامتگاه نیستید

 اگر مسیری طولانی دارید به طوری که می‌بایست شب را در اقامتگاهی سپری کرده و فردا مجدداً به مسیر خود ادامه دهید می‌توانید بلیط اتوبوس خود را برای شب تهیه کنید.

برای کنسل کردن بلیط اتوبوس به دردسر نمی‌افتید.

اگر به هر دلیلی از سفر منصرف شدید می‌توانید به راحتی بلیط خود را کنسل کرده و در اکثر موارد تا 24 ساعت قبل 100 درصد وجه بلیط خود را پس بگیرید. همینطور تغییر تاریخ سفر با اتوبوس به راحتی امکان پذیر است.

اتوبوس‌ها همیشه در دسترس هستند

بر خلاف قطار، هواپیما و کشتی، اتوبوس وسیله‌ی نقلیه ای است که همواره در دسترس محصوب می‌شود. در عین حال، شرکت‌های اتوبوسرانی که همواره در حال بهبود سرویس‌های خود هستند، اتوبوس‌های جدید و پیشرفته وارد کرده و دائماً با یکدیگر در رقابت هستند. بنابراین گزینه‌های فراوانی برای انتخاب پیش روی شما خواهد بود.

در عین حال سرعت مجاز اتوبوس‌ها در جاده سرعتی ایمن و معقول محسوب می‌شود. اگرچه به تازگی در هلند از اتوبوسی رونمایی شده که به عنوان سریع‌ترین اتوبوس جهان شناخته می‌شود. اما اتوبوس‌های مسافربری در زمره‌ی اتوبوس‌هایی با سرعت متوسط محسوب می‌شوند.

انعطاف در انتخاب و خرید بلیط اتوبوس امکان پذیر است

همانطور که ذکر شد قیمت بلیط اتوبوس نسبت به زمان خرید تغییر چندانی ندارد. بنابراین خرید شما کاملاً انعطاف پذیر است؛ در صورت تمایل می‌توانید چندین هفته زودتر بلیط خود را بخرید تا بتوانید برنامه ریزی‌های لازم برای دیگر مراحل سفر خود را انجام دهید و یا اینکه برای حداکثر انعطاف پذیری برنامه‌هایتان، دقیقاً لحظه‌ی آخر اقدام به خرید بلیط کنید، بدون اینکه نگران افزایش قیمت باشید.

از طرف دیگر با خرید آنلاین بلیط اتوبوس قادر به انتخاب صندلی خود خواهید بود. امروزه خریدهای اینترنتی از طریق غالب وب‌سایت‌ها انجام می‌پذیرد. مِستر بلیط که وب‌سایتی مطمئن در زمینه‌ی فروش آنلاین بلیط قطار، اتوبوس و هواپیما شناخته می‌شود، با ارائه‌ی لیستی کامل از تمامی شرکت‌های اتوبوسرانی به شما کمک می‌کند تا بهترین گزینه از نظر تاریخ، ساعت، شرکت اتوبوسرانی، نرخ بلیط و صندلی را انتخاب کرده و به آسان‌ترین نحو ممکن به صورت آنلاین خریداری کنید.

 به عنوان مثال بلیط اتوبوس تهران مشهد با نرخ‌های متفاوت بر اساس شرکت اتوبوسرانی و نوع اتوبوس یکی از مسیرهای پرترددی است که توسط مستر بلیط ارائه می‌گردد. از جمله مسیرهای کوتاه ولی بسیار پرتقاضا نیز می‌توان به مسیر تهران اصفهان و بالعکس اشاره کرد. تمامی شرکت‌های اتوبوسرانی حمل و نقل در این مسیر را انجام می‌دهند. با یک بار جستجو در مستر بلیط گزینه‌های متنوعی از بلیط اتوبوس تهران اصفهان را مشاهده خواهید کرد.

محدودیت بار ندارید

دغدغه‌ی اکثر افراد به هنگام سفرهای هوایی، میزان بار مجاز در هواپیما است. در اتوبوس با این مشکل مواجه نیستید. شرکت‌های اتوبوسرانی غالباً برای بار شما میزان مجاز تعیین نمی‌کنند، در واقع شما هر مقدار باری که بخواهید می‌توانید با خود همراه داشته باشید.

در پایانه‌های اتوبوس زمانی از دست نخواهید داد.

برتری سفر با اتوبوس و قطار نسبت به سفر با هواپیما این است که غالباً زمانی را در ایستگاه‌های راه آهن و پایانه‌های اتوبوس از دست نخواهید داد. همانطور که می‌دانید برای پروازهای داخلی حداکثر 2 ساعت و برای پروازهای خارجی 3 ساعت قبل از پرواز می‌بایست در فرودگاه حضور داشته باشید، در صورتی که اگر با اتوبوس سفر کنید مجبور به در نظر گرفتن زمانی به عنوان زمان قبل از حرکت نخواهید بود.

نکاتی که باید هنگام سفر با اتوبوس مد نظر قرار دهید

حال که با مزایای سفر با اتوبوس آشنا شدیم، بهتر است به نکاتی بپردازیم که هنگام سفر با اتوبوس باید در نظر گرفته شوند.

  • اشیاء قیمتی را نزد خودتان نگه دارید.

نگرانی از دزدیده شدن چمدانی که در آن لباس‌های شما قرار دارد اساساً بی مورد است، باید نگران گم شدن و دزدیده شدن وسایلی همچون دوربین، تلفن همراه، پول، لپ تاپ و در کل هر چیزی که گران قیمت است باشید. البته فراموش نکنید این موضوع فقط در مورد اتوبوس مصداق ندارد، بلکه تمامی انواع روش‌های سفر را در برمی‌گیرد. بنابراین اشیاء گران‌بها را همیشه نزد خودتان نگه دارید.

  • میان وعده‌های سالم و سبک به همراه داشته باشید.

در طول مسیر علی الخصوص مسیرهای طولانی، خدمه‌ی اتوبوس از شما پذیرایی می‌کنند، همینطور در مسیر گاهی ممکن است اتوبوس در نقاطی از جاده که مجهز به استراحتگاه‌های بین راهی باشد توقف کند. اما در صورتی که هیچ کدام از این موارد انجام نشد همراه داشتن خوراکی و نوشیدنی به شما در طول سفر کمک خواهد کرد.

  • یک آیتم سرگرم کننده با خود به اتوبوس ببرید!

همانطور که گفته شد یکی از مزایای اتوبوس داشتن زمان طولانی است. در این مدت می‌توانید به کارهای عقب افتاده‌ی خود رسیدگی کنید و یا خود را سرگرم نمایید. می‌توانید جدول حل کنید و یا زمان خود را به مطالعه اختصاص دهید.

  • سبک سفر کنید!

علیرغم اینکه در اتوبوس محدودیتی برای حمل بار ندارید، ولی بهتر است از به همراه داشتن چمدان‌های سنگین خودداری کنید. در این صورت امکان اینکه وسیله ای را در اتوبوس جا بگذارید بسیار کمتر می‌شود.

  • تجهزات خواب (یک پتوی کوچک، بالشت مسافرتی، چشم بند و گوشی) با خود داشته باشید.

پتو و بالشت شخصی به شما کمک می‌کند در طول سفر گوشه‌ی دنجی یافته و راحت تر استراحت کنید. از طرف دیگر اگر فضای داخل اتوبوس سرد شد، پتویی که به همراه دارید شما را نجات خواهد داد! برخی از افراد حتی در اتاق خواب شخصی خود نیاز به تاریکی و سکوت مطلق دارند. برای این دسته از افراد چشم بند و گوشی انتخاب مناسبی خواهد بود.

  • صندلی خود را به دقت انتخاب کنید.

اگر آنلاین خرید کرده و قادر هستید صندلی خود را انتخاب کنید، با دقت این کار را انجام دهید. صندلی‌های موجود در ردیف‌های آخر اتوبوس غالباً زیاد راحت نیستند، بنابراین بهتر است از ردیف‌های جلو و یا وسط اتوبوس خرید کنید. همچنین اگر به دیدن مناظر علاقه مند هستید می‌توانید صندلی‌های کنار پنجره را انتخاب کنید.

  • به خود استراحت دهید!

با اینکه خوراکی و سرگرمی مورد علاقه تان را به همراه دارید، اما پیاده شدن از اتوبوس به هنگام توقف‌های بین راهی می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد. به غیر از اینکه با مکان‌های جدید بین راهی آشنا می‌شوید، تغییر وضعیت بدن کمک می‌کند تا خستگی مسیر را بهتر تحمل کنید.

  • عینک آفتابی خود را فراموش نکنید.

بدون عینک آفتابی امکان نگاه کردن به مناظر در طول آفتاب درخشان روز ممکن نخواهد بود.

  • لوازم بهداشتی را فراموش نکنید!

این موضوع که اکثر اتوبوس‌ها موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند بسیار درست است، اما به عنوان مسافر بهتر است لوازم بهداشتی پایه مانند دستمال کاغذی و ژل بهداشتی دست را به همراه داشته باشید. در این صورت قبل و بعد از صرف غذا با مشکل مواجه نخواهید شد.

  • همراه داشتن بطری آب گزینه ای مهم است.

اگرچه در اتوبوس بطری‌های آب آشامیدنی یکبار مصرفی وجود دارد، ولی در جهت حفظ حمایت از محیط زیست و مواقعی که در اتوبوس نتوانید آب آشامیدنی بیابید حتماً با خود بطری‌های آب پلاستیکی همراه داشته باشید.

برچسب‌ها:

نظر شما