شناسهٔ خبر: 155609 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نیازی به فروش اموال راکد دولت نداریم

محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید به مرحله ای نرسیده ایم که برای کسب در آمد دست به فروش اموال راکد بزنیم.

به گزارش «نماینده» محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در واکنش به اینکه گفته می شود ۳ برابر بودجه کشور اموال راکد داریم، گفت: فردی که چنین ادعایی کرده است، در جایگاهی نبود که چنین نظری بدهد چرا که چنین اطلاعاتی را ندارد، اگر کارشناسان وزارت اقتصاد که صورت مالی را در اختیار دارند می تواند این نظر را بدهد، البته ما هم کتمان نمی کنیم و شاید بیش از این حرف ها اموال راکد داشته باشیم اما باید ارزیابی درستی صورت گیرد تا بتوان آمار دقیق اعلام کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: باید مشخص شود اموال راکد به چه اموال گفته می شود، به طور مثال آیا ساختمانی که در اختیار چند کارمند است که فعالیت خاصی هم ندارد را باید اموال راکد دانست یا آن را دارایی محسوب کرد که به اندازه استهلاکش بهره وری لازم را ندارد؟

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: از سوی دیگر در تمام ادارات دولتی سالن های کنفرانسی وجود دارد که ماهی یکبار در آن کنفرانس یا سخنرانی برگزار می شود در حالی که در کشورهای دیگر این سالن ها به گروه های متعددی اجاره داده می شود، هر دو سالن ۲۰ سال عمر می کند اما یکی همیشه خالی است و دیگری هر دو ساعت پر می شود.

وی اظهار داشت: در مدارس و دانشگاه ها تجهیزات بسیاری خریداری شده است، شاید میلیاردها تومان برای خرید وسایل آزمایشگاهی هزینه شده است اما اکنون دیگر دانش آموز و دانشجو برای استفاده ازاین تجهیزات وجود ندارد.

حسینی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه همه بودجه کشور برای تهیه وسایل هزینه می شود، گفت: با این حساب نمی توان چنین برآورد کرد که ۳ برابر بودجه کشور اموال راکد داریم، چرا که برای تهیه میز، صندلی و کامپیوتر هزینه کرده ایم.

این نماینده مجلس بیان داشت: فروش این اموال توجیه اقتصادی ندارد، چرا که این اموال را به نصف قیمت هم از دولت نمی خرند، بنابراین کسب درآمد از فروش اموال راکد بی معنا است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه به مرحله ای نرسیده ایم که اموال راکد را برای کسب در آمد به فروش برسانیم، تاکید کرد: در کشور ظرفیت های متعددی برای کسب درآمد داریم و نیاز نیست به سمت فروش اموال رفت.

نظر شما