شناسهٔ خبر: 155599 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

طراحی ۴ خط جدید مترو

مترو.jpg معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: پس از تکمیل خطوط فعلی متروی تهران ۴ خط جدید طراحی خواهد شد.

به گزارش «نماینده»، یکی از مطالبات شهروندان منطقه ۲۲ شهرداری تهران بهبود و گسترش حمل و نقل عمومی منطقه و آوردن حداقل یک خط مترو به این منطقه است.

نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ هم از زمان تصدی این سمت درباره مشکلات حمل و نقل عمومی منطقه بارها مطالبی را مطرح کرده است.

نوذرپور پیش از این با اشاره به نبود مترو در منطقه ۲۲ گفته بود که با توجه به بارگذاری جمعیت در منطقه ۲۲ و پروانه‌هایی که برای ساخت و ساز صادر شده است در افق طرح جامع برای این منطقه استقرار بیش از ۶۵۰ هزار نفر تصور شده است. بنابراین باید در این منطقه خط مترو در نظر گرفته شود که البته این موضوع در دست بررسی است و لاجرم اتفاق می‌افتد.

نوذرپور در مردادماه سال ۹۷ هم تاکید کرده بود که تلاش می‌کنیم تا مترو را به منطقه وارد کنیم. اقدامات و هماهنگی های لازم با شورای شهر انجام شده و مطالعات آن تا پایان شهریور به پایان می‌رسد. پس از آن تعداد خطوط و ایستگاه‌ها و سایر موارد اعلام می‌شود.

*طراحی ٤ خط جدید متروی پایتخت

در همین راستا در پی پیگیری های مستمر مدیریت شهری منطقه ۲۲ فاز نخست ورود مترو به منطقه زده شد و پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به همراه علی نوذرپور و معاونین منطقه از خطوط پیشنهادی بازدید کرده و از  طراحی و ساخت ٤ خط جدید متروی پایتخت پس از اتمام خطوط در دست اجرا خبر داد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تکمیل خطوط ٦ و ٧ مترو طی سال آینده  گفت: با بهره‌برداری کامل از این خطوط، حلقه‌ متروی پایتخت به اتمام خواهد رسید اما مطالعه و طراحی ٤ خط جدید متروی پایتخت در دست اقدام است و پیرو این اقدام بازدیدی از زون ها و مسیری که قرار است این خطوط از منطقه گذر کنند داشتیم.

پورسیدآقایی تصریح کرد: مترو تهران باید پوشش کاملی از حمل‌ونقل پاک و ایمن را در شهر تهران داشته باشد تا اثربخشی مترو بیش‌ از پیش در جابه‌جایی روزانه شهروندان مشخص شود.

براساس مستندات موجود اصلی ترین خط در منطقه ۲۲ خط شماره ۱۰ است که حداقل ۷ ایستگاه در این منطقه خواهد داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما