شناسهٔ خبر: 155595 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تامین امنیت مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)/ استقرار سامانه‌های پدافندی اطراف حرم امام

سردار یزدی فرمانده قرارگاه شهید فهمیده با اشاره به تامین امنیت مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) گفت: سامانه های پدافند هوایی و موشک‌های هاگ در اطراف حرم آماده مقابله با هرگونه تهدیداتی است.

به گزارش «نماینده»، سردار محمدرضا یزدی فرمانده قرارگاه شهید فهمیده صبح امروز (شنبه) در نشست خبری گرامیداشت سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت: این مراسم از ساعت ۱۶ چهاردهم خرداد در حرم امام(ره) آغاز و با حضور مقام معظم رهبری و سایر مسئولان از ساعت ۱۷:۳۰ بطور رسمی آغاز می‌شود و تا پیش از افطار پایان می یابد.

وی افزود: ۲۶ دستگاه اجرایی با عضویت در قرارگاه شهید فهمیده در برگزاری این مراسم مشارکت دارند. 

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده با اشاره به همزمانی برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) با ایام ماه مبارک رمضان، گفت: زائران تنها از ۸ استان مرکزی، اصفهان، قم، البرز، قزوین، مازندران و تهران در این مراسم بصورت داوطلبانه حضور خواهند داشت که برای این زائران تمهیداتی از جمله پوشش بیمه، تامین امنیت از مبدا و تدارک اتوبوس های مناسب برای جابجایی اندیشیده شده است. 

سردار یزدی ادامه داد: امنیت مراسم ارتحال امام خمینی(ره) را از سر مرزها تامین خواهیم کرد و در پوشش ۱۰ کیلومتری اطراف مرقد امام این امنیت فشرده‌تر می‌شود و هر رفت و آمدی تحت نظر خواهد بود.

فرمانده سپاه تهران تاکید کرد: تا امروز هیچ اتفاق امنیتی نیفتاده و گزارشی از سوی نهادهای امنیتی مسئول ارائه نشده است، اما دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی آماده برخورد با هرگونه تهدید احتمالی هستند.

وی اظهار داشت: به کسانی که ممکن است تصور کنند می‌تواند اخلالی در نظم و امنیت مراسم امسال داشته باشند توصیه میکنم که وقت خود را هدر ندهند؛ چراکه نیروهای امنیتی با اقتدار با هر موردی برخوردی جدی خواهند داشت.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده با اشاره به ماموریت قرارگاه پدافند هوایی در تامین امنیت هوایی مراسم ارتحال امام راحل خاطرنشان کرد: سامانه های پدافند هوایی و موشک‌های هاگ در اطراف حرم آماده مقابله با هرگونه تهدیداتی است. علت حضور قرارگاه پدافند هوایی و سیستم‌های جنگ الکترونیک، مبارزه با زیر پرنده ها به دلیل احتمالاتی بوده که پیش بینی شده است. تا کنون گزارشی از پرواز این نوع پرنده ها نداشتیم، اما با استقرار سامانه های پدافندی علاوه‌بر تامین امنیت، توانمندی و توانایی خود را در معرض نمایش خواهیم گذاشت. 

سردار یزدی با اشاره به حضور سفرا و مسئولین هیئت‌های اسلامی و غیر اسلامی مقیم تهران و همچنین نمایندگانی از ادیان الهی در مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) افزود: برای تهران حضور حدود ۹۰ هزار نفر را پیش بینی کرده‌ایم. همچنین از سالهای قبل تجربیاتی داشتیم که امسال برای بهتر برگزار شدن مراسم به کار خواهیم برد؛ در این راستا نقشه‌ای ترافیکی تهیه شده که در آن همه موارد از جمله مسیر رفت، محل توقف و مسیر بازگشت خودروهای شخصی مشخص شده‌است. همچنین پیش‌بینی‌های لازم برای پارکینگ خودروی زائران و افطار روزه داران انجام شده است.

نظر شما