شناسهٔ خبر: 155585 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: قدس خبر

حضور ملت ایران و مسلمانان جهان در راهپیمایی روز قدس، تیر خلاصی بر تابوت بی رمق معامله قرن است

حجت الاسلام جوکار امام جمعه شهرستان قدس گفت: حضور ملت ایران و مسلمانان جهان در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس، تیر خلاصی بر تابوت بی رمق معامله قرن است و معامله قرن را تبدیل به شکست قرن کرد.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار، امام جمعه شهرستان قدس در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته(۱۰ خرداد ۹۸) در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه در ارتباط با دعای ۲۰ صحیفه سجادیه و دعای مکارم الاخلاق اظهار داشت: امام سجاد (ع) از خداوند بی نیازی و وسعت بخشیدن به روزی را می طلبد و کوتاه کردن نگاه او از مال مردم را می خواهد.

وی با اشاره به عوامل جذب رزق و ایجاد برکت در روزی که تناسب با شعار سال یعنی رونق تولید دارد گفت: رزق در معادل فارسی به معنای روزی است و در لغت نامه دهخدا، خوراک و نیازمندی های روزانه انسان است. علامه حلی در کتب کشف المراد که شرح بر کتاب خواجه نصیر الدین طوسی است تعبیر رزق را بهره مندی انسان از چیزی که می تواند استفاده کند، می داند. مال و ثروت انسان  همه رزق و روزی او نیست و چه بسا ثروتمندانی که سرمایه دارند و توفیق استفاده از آن را ندارند در نتیجه همان اندازه که انسان موفق می شود از مال و امکانات و نعمت های خدادادی در دنیا استفاده کند همان رزق انسان است و خداوند روزی دهنده انسانهاست.

وی با اشاره به سوره ذاریات آیه ۵۸ گفت: خداوند رزاق و بسیار روزی رسان است و فقط به ما روزی نمی دهد و با اشاره به سوره عنکبوت آیه ۶۰ می فرماید: “چه بسا جنبندگان و موجود زنده که خود نمی تواند روزی خود را تامین کند خداست روزی جنبندگان عالم را می دهد و روزی شما را می دهد” روزی ما تعیین شده است و روزی همه موجودات عالم را خدا تامین می کند و ما واسطه هستیم و آنچه خدا می دهد روزی است و گاهی انسان تلاش می کند از راه نامشروع اموالی را به دست آورد که آن روزی نیست آن آتشی است که برای خود ایجاد می کند.

امام جمعه شهرستان قدس بیان کرد: جمعه آخر ماه مبارک رمضان روز جهانی قدس و روز حمایت از مستضعفین و روز ایستادگی در مقابل شیاطین و مستکبرین است و تقوا یعنی، مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن درونی که نفس اماره و هوای نفس است و دشمن بیرونی که شیطان و شیطان صفتان است و امروز روز تجلی تقوای سیاسی اجتماعی ملت ما است. روز قدس روز تجدید حیات اسلام است و مسلمانان با شناخت از توطئه های دشمن در مقابل اراده و اقدامات دشمن ایستادگی می کنند.

وی گفت: راهپیمایی با شکوه و عظمت روز قدس از سال های گذشته با شکوه تر بود و در این ۴۰ سال راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس امسال عظمت مثال زدنی داشت. مردم از روی آرمان، عقیده و باور دینی و در ادامه خط روشنی که امام راحل بزرگوار در نامگذاری روز جهانی قدس انجام دادند و لبیک گویان به دعوت رهبر عظیم الشان انقلاب به صحنه آمدند و اعلام همبستگی و تجدید پیمانی دوباره  کردند. این مردم با حضور آگاهانه خود در صحنه بصیرت، ولایت مداری و دشمن شناسی خود را نشان داند و ملت ما موقعیت شناس است.

خطیب نماز جمعه خاطر نشان کرد: ملت ایران با توجه به حساسیت دشمنی دشمن، که امسال به اوج خود رسیده و برای از بین بردن مظلومین عالم بیشتر تلاش می کنند، پر شور تر به صحنه آمدند و مهمترین سخن ملت ما به رژیم صهیونیستی اینست که سردمداران رزیم صهیونیستی بدانند، قدرت آنها افول کرده است. آنها در برهه ای از زمان ۳۳ روز در مقابل حزب الله لبنان مقاومت کردند ولی شکست خوردند، در مقابل غزه ۲۲ روز، در جنگ ۸ روزه محکوم به شکست شدند و چندی پیش فقط دو روز توانستند در مقابل مردم مظلوم فلسطین و حزب الله مقاومت کردند و در نهایت شکست خوردند، آنها چند هفته پیش در مقابل بمباران موشکی امت فلسطین که در کمتر از ۴۸ ساعت ۶۹۰ موشک را بر سر نتانیاهو فرود آوردند و آنجا را به جهنم آنها تبدیل کردند که منجر به پذیرش شکست مفتضحانه آنها شد و امروز به صورت کامل شکست خوردند و این حضور ملت ایران و مسلمانان جهان تیر خلاصی بر تابوت بی رمق معامله قرن است و معامله قرن را تبدیل به شکست قرن کرد.

وی تاکید کرد: پیام روشن راهپیمایی امروز مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان است. این ملت ۴۰ سال در مقابل دشمنان ایستاده و تمام توطئه های آنها را نقش بر آب کرده است و تمام مشکلات و هزینه های مقاومت را با جان و دل خریده است. اکنون هم به تبعیت از پیشوای حکیم و عالیقدر خود که فرمود: ما در امور ناموسی مملکت خود با کسی مذاکره نمی کنیم و مسائل موشکی و نظامی مسائل حیثیتی و ناموسی این نظام است و حاضر به مذاکره و سازش نیستیم و در این چند هفته اخیر با مقاومت خود نشان دادیم که مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن، دشمن پر رو را وادار به عقب نشینی کرده است آنها با آوردن ناو در خلیج فارس اظهار کردند ما قصد جنگ نداریم و تحریم های خود را هم کم کرده اند که این نشان می دهد هر چه  ملت ایران به تبعیت از رهبر عالی قدر در صحنه بایستد و مسئولان و کارگزاران نظام و خدمت گزاران مردم همراه با رهبر فرزانه انقلاب باشند پیروزی در مقابل دشمن از آن ماست. مردم شهرستان قدس و سپاه قدس نیز پشت سر رهبر عزیز مان در قدس شریف نماز جماعت را برپا خواهند کرد.

حجت السلام و المسلمین جوکار افزودند: امروز آحاد مردم و مسئولین به همرا فرماندار جدید در راهپیمایی شرکت نمودند و با تعامل مردم و مسئولین آرزوی موفقعیت را برای ایشان داریم و با توجه به تخصص ایشان در زمینه اقتصاد بتوانیم رونق تولید و حل مشکلات معیشتی و اقتصادی را در شهرستان قدس شاهد باشیم.

وی گفت: خرداد ماه در تقویم ماه سرنوشت ساز برای کشورمان بوده است در ۱۵ خرداد ۴۲ سر آغاز قیام امام خمینی (ره) و مبداء پیدایش انقلاب اسلامی ایران شد و در ۲۲ بهمن به پیروزی رسید و در سال های آینده همانگونه که در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری (مدظله) پیش بینی و مسئولیت آفرینی برای همه ملت و مسئولان کرده اند انقلاب خود را جهانی خواهیم کرد و تمدن نوین اسلامی را برای ظهور ولی عصر (عج)ایجاد خواهیم کرد.

امام جمعه بیان کرد: امام خمینی(ره) بنیانگذار نظام و ارزش های اسلامی و احیاگر اسلام در زمان ما، انقلاب خود را از نیمه خرداد آغاز کزدند و در نیمه خرداد هم از میان مردم با بدرقه بیش از ۱۲ میلیونی مردم با دلی آرام و روحی شاد از دنیا رفتند و اگر چه امام (ره) از میان ما رفته است اما یاد و راه و نام امام و مکتب و منظومه فکری امام در میان ما وجود دارد و راه امام راه پیروی از ولایت است و در این ۳۰ سال که امام از میان ما رفته به تدبیر آن روز که منجر به انتخاب خلف صالح امام شاگرد مکتب ایشان حضرت آیت الله امام خامنه ای شدند به خوبی راه و مکتب ایشان و دغدغه مندی مردم را ادامه داده اند. باید قدردان وجود ایشان باشیم و ما ایشان را خلف صالح و نایب امام عصر(عج) می دانیم و راه ایشان را پیروی و در هر زمان آماده یاری ایشان هستیم.

حجت السلام و المسلمین جوکار با اشاره به حادثه شهادت امام جمعه کازرون تصریح کرد: ایشان جانباز و ایثارگر دوران دفاع مقدس بودند و او بی گناه بدون هیچ دلیلی توسط یکی از فرقه های منحرف و ضاله سحرگاه ۲۳ ماه رمضان که از مراسم احیاء باز می گشتند در مقابل درب خانه به شهادت رساندند و ما هم این مصیبت را به همه مردم کشور تسلیت عرض می نماییم.

نظر شما