شناسهٔ خبر: 155572 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: قدس خبر

با تکرار دور باطل فرمانداران، محرومیت ها همچنان باقی خواهد ماند

رئیس دادگستری شهرستان قدس در مراسم تکریم و معارفه فرماندار گفت: ما خواستار مستقر مدیریت دائمی برای شهر هستیم تا مسئولین با یک مدیریت دائمی بتوانند خدمتی به مردم داشته باشند.

به گزارش «نماینده» آیت الله بنی هاشمی، رئیس دادگستری شهرستان قدس در جلسه تکریم و معارفه فرماندار که عصر امروز در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت مولی الموحدین علی (ع) در ارتباط با جابجایی پنج فرماندار در طول چهار سال و ضمن قدردانی از زحمات علی اصغر ناصر بخت، فرماندار اسبق قدس، اظهار داشت: “ثَبات” در لغت به معنای استواری و ماندن و قرار گرفتن در جایی است و “ثُبات” دردی است که انسان را از حرکت باز می دارد و در واقع این دو معنی می تواند موضوع جلسه ما باشد. فرمانداری در ارتباط با ثبات مدیریتی یک مقام و مرجعی است از نظر اجرایی که باید برنامه ریزی شهرستان را انجام دهد و چشم انداز آینده را پیش بینی کند و مدیریت اجرا کند و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: در شهرستان قدس در طول حدود ۴ سال، ۵ فرماندار عوض شده و این دردی است که انسان را از حرکت باز می دارد و باید شاهد حضور فرماندار ثبات باشد و اگر قرار بر این باشد که در طول هر ۱۰ ماه و یا ۴ ماه فرماندار جابه جا شود چه کسی می تواند مدیریت اجرایی شهرستان را مدیریت کند. این شیوه ای که در نظر گرفته شده است درست نیست و نه اقتصادی، سیاسی، اجرایی، و نه منطقی و عرفی است و مراتب اعتراض خود را بیان می داریم.

بنی هاشمی ادامه داد: یکی از علت های عدم رشد و عقب ماندگی شهرستان به لحاظ نزدیکی با پایتخت و اینکه شهر قدس به عنوان خوابگاه کارمندان تهران شده است و چهره شهری درستی نداشته باشد جابه جایی متعددی است که در سطح فرمانداری و مدیریت کلان شهرستان وجود دارد.

وی بیان داشت: ناصربخت، برنامه های خوبی را در ابتدای سال برای شهرستان در نظر گرفته بودند و یک دفعه شاهد کناره گیری ایشان شدیم و در حال حاضر هم فرماندار تا زمانی که با شهرستان آشنا شوند و مشکلات و فرصت های شهر را پیدا کنند باز هم به اواخر دولت نزدیک خواهیم شد و در دولت بعدی آیا ایشان باشند یا نه همچنان دور باطل جابه جایی تکرار می شود و محرومیت ها همچنان باقی خواهد ماند.

رئیس دادگستری تصریح کرد: ما خواستار مستقر مدیریت دائمی برای شهر هستیم تا مسئولین با یک مدیریت دائمی بتوانند خدمتی به مردم داشته باشند. زیرا رقابت مشروع و مقبول از نظر مردم و مقام معظم رهبری (مدظله) فقط رقابت خدمت به مردم است و این مردم نیاز به مذاکره، جنگ و رفراندوم ندارند بلکه نیاز اساسی کار کردن برای آنهاست و انشاءالله که در راستای خدمت با ثبات مدیریتی در شهرستان شاهد شکوفایی روز افزون شهرستان باشیم.

نظر شما