شناسهٔ خبر: 155571 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: قدس خبر

فلسفه حضور مسئولان شهرستان قدس، با هم بودن برای خدمت است

حاج آقا جوکار امام جمعه شهرستان قدس گفت: فلسفه حضور همه ما مسئولان در این شهر و یا در کل کشور با هم بودن برای خدمت است و آنچه که امروز نیاز جامعه است، روحیه انقلابی گری، جهادی، خدمتگزاری و دغدغه مندی برای مشکلات مردم وجود دارد.

به گزارش «نماینده» حجت السلام والمسلمین جوکار، امام جمعه در دومین جلسه شورای اداری شهرستان که همزمان با مراسم تکریم و معارفه فرماندار، ضمن تسلیت ایام شهادت موالای متقیان امام علی(ع) و قبولی طاعات و عبادات و قدر شناسی شب های قدر، اظهار داشت: مراسم تکریم و معارفه همزمان با شب ۲۳ ماه مبارک رمضان برگزار شده و به حسب روایات احتمال بیشتری برای شب قدر بودن در این شب است و لذا تشکیل این محفل در آستانه  شب قدر و شب تعیین سرنوشت و مشخص شدن مقدرات را به فال نیک می گیریم.

وی با اشاره به نامه ۵۳ نهج‌البلاغه که معروف به عهد نامه مالک اشتر است گفت: معیار سنجش خوب و بد عملکرد دولتها و مسئولین افکار عمومی مردم است و این بندگان صالح خدا هستند که نظر می دهند شما خوب یا بد عمل می کنید و بهترین توشه ای که می توانی ذخیره کنی عمل صالح است. تا می توانید در جهت انجام کارهای شایسته قدم بردار. هوای نفس خودت باش و هوای نفس خود را مدیریت و کنترل کن و نسبت به آنچه که برای تو ملال نیست بخیل باش و خویشتن دار باشی بخیل بر نفس خود باش و مرتکب نشوی آنچه که برای تو حلال نیست، اینکه  انسان نسبت به خود بخل به  خرج دهد و خویشتن داری کند و ارتکاب به گناه نشود بهترین راه است که راه انصاف نیز همین است. راه انصاف، راه خیر، عمل صالح و مالکیت بر هوای نفس را طوری طی کنیم که بعد از ما یاد خیر کنند و برای دوران تصدی مدیریت ما درود خیر بفرستند.

حجت السلام والمسلمین جوکار در ارتباط با جلسه تکریم و تقدیر از خدمات فرماندار سابق که بیش از ۳ دهه عمر خود را در این عرصه طی کرده و استقبال از شخصیت دیگری است که درمسیر خدمت به انقلاب و مردم قرار دارد افزود: وضعیت فعلی کشور طبق سخنان مقام معظم رهبری(مدظله) آرایش جنگی در مقابل دشمن است. دشمن در مقابل ما آرایش جنگی کرده است و ما هم به تناسب همین وضعیت را داریم. همه می دانیم و دشمنان ما نیز می دانند که دوره جنگ نظامی با جمهوری اسلامی به سر آمده و آنها می دانند که حریف ما نیستند و نه اقتضای فعلی جنگ نظامی را می طلبد. اما آنچه که امروز وجود دارد جنگ اقتصادی، جنگ اراده ها، جنگ رسانه ها و جنگ روانی است و این جنگ انکار ناپذیر است و وجود دارد.

وی گفت: قرآن کریم وظیفه ما در مقابل این جنگ را مشخص کرده است و فرموده در مقابل آنها نترسید و خوف به دل راه ندهید شما دست برتر هستید اگر ایمان و باور داشته باشید این چنین هستید، آنهایی که در مقابل دشمن می ایستد، هیچ خوفی به دل راه نمی دهند و ملائکه بر انسان های خدا باور و اهل مقاومت و ایستادگی وارد می شوند. آینده برای شما بسیار روشن است. آینده ای که خدا به شما وعده داده است و وعده خداوند تخلف ناپذیر است و افق پیش روی شما بهشت است به شرطی که اهل خدا باوری و ایستادگی باشید و در این زمینه آنچه که برای ما تکلیف است آماده کردن تمام توان، قدرت ایمان و معنویت، تلاش و نیرو برای مبارزه با دشمن به صحنه آورید و در همه ابعاد باید اهل ایستادگی باشید.

امام جمعه با اشاره به وضعیت فعلی جامعه و ۴ دهه انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری بیان کردند افزود: باید از سرگذشت و تجربه گذشته برای افق پیش رو استفاده کنید و با تجربه گذشته ما سه وظیفه مهم ولایت مداری و ولایت محوری ولایت الله، ولایت ولی الله، رسول الله، حجج الهی است و در زمان غیبت ولایت ولی فقیه، رمز موفقیت در سایه ولایت الهی بودن است و آنچه در این ۴ دهه توفیقاتی حاصل شد به واسطه ولایت مداری است. ماهر جا دچار خسران شدیم جایی بود که حرف ولی را گوش نکردیم و صحنه را از دست دادیم و باختیم و هر جایی که گوش به فرمان ولی امر بودیم، موفق شدیم.
وی گفت: وظیفه دوم وحدت و با هم بودن یاور و وحدت مسئولین با یکدیگر و هم افزایی و خدمت گزاری و هم وحدت مردم و مسئولان و به تعبیر قرآن کریم مانند پیروان رسول خدا(ص) در داخل بسیار رحیم و مهربان، غمخوار و کمک کار هم و در مقابل دشمن ید واحده شویم و باید یک صدا از جمهوری اسلامی به سوی دشمن برود، و امروز همه یک صدا به دشمن نه می گوید و التماس‌های دشمن را تا به امروز نپذیرفته است و دشمن با اتحاد همدیگر مجبور به عقب نشینی شد. در جنگ اقتصادی هم اگر باهم باشیم دشمن عقب نشینی خواهد کرد.

حجت السلام والمسلمین جوکار، وظیفه سوم را روحیه خدمتگزاری بیان کرد و گفت: همه مسئولان خدمتگزار و دغدغه مشکلات مردم را دارند و تلاش می کنند اما وضعبت فعلی ما جنگ و نبرد است و نیاز مدیریت جهادی دارد و شب و روز خدمت گذار مردم باشیم. جمله خود را در روز ورود به شهرستان را دوباره تکرارمی کنم، فلسفه حضور همه ما مسئولان در اینجا و یا در کل کشور با هم بودن برای خدمت است و آنچه که امروز می طلبد و نیاز جامعه است، با هم بودن برای خدمت است و در بین مدیران مسئولان روحیه انقلابی گری، جهادی، خدمتگزاری و دغدغه مندی برای مشکلات مردم وجود دارد و همه مسئولان ارشد شهرستان همدل و همنوا و در جهت رفع مشکلات مردم هستند و این رابطه خوبی وجود دارد.

امام جمعه با تشکر از خدمات ناصربخت طی دوران خدمت خاطر نشان کرد: فرماندار اسبق با آن روحیه جهادی و جبهه و جنگ در شهرستان در این مدت حضور خود اخلاص و تلاش و کوشش برای حل مشکلات مردم و حتی خارج از حیطه کاری مشکلات مردم را حل می کرد و در ابتدای ورود به شهرستان از حضور مسولان در جلسه مساجد و شنیدن مشکلات مردم و میز خدمت ادارات که هر سه ماه یکبار در مصلی نماز جمعه برقرار است، استقبال نمودند و مراجعه مردم به مسیولان و همراهی و تعامل دارند. حضور در خانواده معظم شهدا و ایثارگران و تعامل با مردم شورای تأمین و امام جمعه ‌داشتند که قابل قدردانی است.

وی ضمن خیر مقدم به فرماندار جدید گفت: آرزوی توفیق در مجموعه مدیریت شهرستان برای سرکارعالی داریم و همان همکاری ها را با ایشان خواهیم داشت و آنچه که مهم است در خط ولایت، مردمی بودن و تعامل و احترام به مردم و مسئولین است و ما هم کمک کار خواهیم بود.

حجت الاسلام جوکار با اشاره به نکاتی پیشنهادی به فرماندار جدید بیان داشت: توجه به ظرفیت‌های موجود شهرستان قدس با مردم ولایی و انقلابی و همیشه در صحنه که حدود ۷۰۰ هیات مذهبی، ۴۵۰شهید و حدود ۱۵۰۰ آزاده و جانباز دارد و جوانان ارزنده، قهرمان ورزشی در سطح کشوری بین النمللی و جهانی دارد و تشکل های مردم نهاد و فعال اجتماعی خوبی دارد که از مهمترین ظرفیت های موجود شهرستان است و بافت شهر بافت فرهنگی، مذهبی با رویکرد انقلابی و تنوع قومی، نشان از وحدت و همدلی برای خدمت است و شهر قدس، تهران کوچک است که همه اقوام با همدیگر زندگی مسالمت آمیز دارند و ظرفیتی برای پیش برد کارها است.

وی ادامه داد: نکته دوم، توجه به رفع محرومیت ها است. این محرومیت هایی که در عین مجاورت با پایتخت زیبنده شهر نیست ، محرومیت در عرصه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و فضاهای آموزشی و محرومیت در جهت آب و فاضلاب، محرومیت  نیروهای انتظامی که نیاز به نیرو و تجهیزات بهتر و امنیت بیشتر و معضل ترافیک به دلیل متراکم بودن شهر است.

امام جمعه تصریح کرد: از استاندار تهران می خواهیم که شبکه استانی صدا و سیما برای تهران راه اندازی کند و شبکه ۵ ملی شده است و دقایقی را برای شهرستان های استان اختصاص پیدا می کند، شهرقدس از آن هم محروم است و تقاضا داریم که نمایندگی صدا و سیما در شهرستان قدس برای انعکاس فعالیت های مسئولان و مردم مستقر شود.

نظر شما