شناسهٔ خبر: 155560 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قاضی‌زاده:‌ لیست بلندبالایی از سوی استیضاح‌کنندگان زنگنه درباره مشکلات تهیه شده است

قاضی زاده هاشمی عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: لیست بلندبالایی از سوی استیضاح‌کنندگان آقای زنگنه تهیه شده است.

به گزارش «نماینده» سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: تحریم نفتی در طول سال‌های اخیر و دهه‌های قبل هم وجود داشته و برای ما مشکلاتی را در خصوص فروش نفت ایجاد کرده است. این در حالی است که وزرای نفتی وقت هم نفت را به راحتی می‌فروختند و هم توانایی جابه‌جایی پول آن را داشتند.

وی افزود: بسیاری از شرکای تاریخی و سنتی نفت و گاز ایران با این بهانه که غربی‌ها بعد از برجام به دنبال سرمایه‌گذاری در ایران هستند را کنار گذاشتیم و عملاً روابط‌مان را با بازارها و کشورهایی که ارتباط نزدیکی با ایران داشتند را از بین بردیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: بسیاری از همکاران آقای زنگنه وزیر نفت هم اکنون در خارج از کشور و توسط دادگاه‌های بین‌المللی و در دستگاه‌های قضایی نروژ،  توتال و فرانسه به جرم دریافت رشوه محاکمه شده‌اند این در حالی است که حتی برخی از این دستگاه‌های قضایی شرکت‌های ایران را هم جریمه کردند اما پرونده آنها در داخل کشور رسیدگی نشده است.  

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه افرادی که به جرم‌های مختلف توسط دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شده‌اند در حال حاضر در مناصب مختلف وزارت نفت حضور دارند.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: اقدامات آقای زنگنه در خصوص قرارداد با ترکمنستان توانسته مشکلاتی را برای کشورمان به وجود آورد.  

وی تصریح کرد: لیست بلند بالایی از سوی استیضاح‌کنندگان آقای زنگنه از مشکلات در این وزارتخانه تهیه شده و دلایل متعدد و مختلفی در خصوص استیضاح وزیر نفت وجود دارد.  

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: به جای اینکه آقای زنگنه و اطرافیانش در خصوص استیضاح وزیر نفت فرافکنی کنند بهتر است به نمایندگان مردم در مجلس پاسخگو بوده و عملکردشان را تبیین  و از کارنامه‌ چندساله‌شان دفاع کنند.

وی گفت:‌ اینکه اطرافیان آقای زنگنه موضوع استیضاح وی را به خارج از مجلس مرتبط می‌دانند نشان‌دهنده حرف حق استیضاح‌کنندگان است لذا نباید آنها استیضاح زنگنه را به افرادی نظیر بابک زنجانی مرتبط بدانند.  

نظر شما