شناسهٔ خبر: 155549 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مشکلی برای تأمین دارو در شرایط تحریم نداریم

ابوالفضل سروش عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مشکلی برای تأمین دارو در شرایط تحریم نداریم چرا که وزارت بهداشت و بانک مرکزی از این بخش به خوبی پشتیبانی می‌کنند.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل سروش عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ، درباره تأثیر تحریم‌های غرب بر دارو و تجهیزات پزشکی ایران اظهار داشت: خوشبختانه در شرایط تحریم تمهیدات لازم برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه همچنین ارز بسیار خوب و مناسبی برای تأمین دارو اختصاص داده شده است، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بانک مرکزی و سازمان غذا و دارو هم به خوبی مساله تأمین دارو و تجهیزات پزشکی را پشتیبانی می‌کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر هماهنگی‌های لازم با کشورهای همسایه جهت تأمین دارو و تجهیزات پزشکی به عمل آمده است.

سروش با بیان اینکه ایران بخش زیادی از داروها را تولید می‌کند و در این زمینه‌ها به خود کفایی رسیده است، تصریح کرد: ما کمتر از ۲۰ درصد داروها را وارد می‌کنیم و در زمینه تولید برخی از داروها به مواد اولیه نیاز داریم که برای رفع این مشکلات هم با کشورهای همسایه هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به هر صورت ما مشکلی برای تأمین دارو در شرایط تحریم نداریم و قطعاً این مرحله از تحریم را هم بدون ایجاد مشکل در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی طی خواهیم کرد.

نظر شما