شناسهٔ خبر: 155545 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

توصیه‌های‌ امنیتی که باید هنگام برگزاری تشریفات مجالس درنظر گرفت

مراسمات

هنگام تدارک برای برگزاری مراسم با چالش‌های بسیاری رو به رو خواهید شد. امنیت مجالس تنها به داشتن پرسنل امنیت ختم نمی‌شود. این فرآیند نسبتا پیچیده و مستلزم برنامه ریزی و هماهنگی‌های بسیاری است. با به کار گیری اقدامات امنیتی مناسب می‌توانید با خیالی اسوده امنیت میهمانان و خدمه تشریفات را تامین و از خسارت‌های احتمالی به تالار پذیرایی جلوگیری کنید.

در این مطلب توصیات امنیتی که هنگام برای گزاری مراسم باید مدنظر قرار دهید را مرور خواهیم کرد.

برنامه ریزی امنیتی

هر چقدر بر اهمیت امنیت در تالار پذیرایی تاکید کنیم هم کم است. تصور کنید که صدمه دیدن یک میهمان یا خسارت به اموال موسسه خدمات مجالس چه پیامدهای حقوقی و مالی را در پی خواهد داشت. به همین علت بخش بزرگی از امادگی‌ها و خدمات مجالس شامل برنامه ریزی امنیتی می‌شود. عامل تعیین کننده در لزوم داشتن برنامه ریزی امنیتی حرفه‌ای بزرگی مراسم و تعداد شرکت کنندگان است. شما به برنامه‌ای دقیق برای بررسی شرکت کنندگان و مدیریت جمعیت نیاز خواهید داشت. برای حفظ امنیت مراسم به توصیات زیر توجه کنید:

گام 1: راه‌های ورودی و خروجی تالار پذیرایی را بشناسید

تمام راه‌های ورود به تالار پذیری شناسایی کنید. همچنین، راه‌های مخفی ورود به تالار را پیدا کنید. این شامل هر گونه راه ورودی نامتعارفی است که از طریق ان بتوان وارد تالار پذیرایی شد. برای مثال، ممکن است پنجره‌ای وجود داشته باشد که بتوان از بیرون تالار پذیرایی ان را باز کرد. 

هنگامی که تمام راه‌های ورود و خروج را شناسایی کردید، موضوع را با پرسنل تشریفات به خصوص تیم امنیت در میان بگذارید. داشتن پلن تالار پذیرایی می‌تواند راه مناسبی برای نشان دادن راه‌های ورود و خروج به تیم امنیت باشد.

اگر قرار است مراسم در فضای باز انجام شود، حدود محوطه برگزاری مراسم را مشخص کنید. در صورت نیاز از فنس‌های موقت استفاده کنید.

گام 2: ارزیابی ریسک شرکت کنندگان

ایا در بین دعوت شدگان به مراسم فردی وجود دارد که دارای ریسک امنیتی باشد. بررسی سوء پیشینه تمام شرکت کنندگان امکان پذیر نیست؛ با این حال می‌توانید افراد با ریسک بالا را شناسایی کنید. مثلا، اگر یک مجری قصد معرفی یک شرکت با پیشینه بحث برانگیز را دارد، این موضوع می‌تواند ریسک اعتراض از جانب شرکت کنندگان را افزایش دهد. مراقب افرادی که بلیط با حجم بالا می‌خرید باشید؛ ان‌ها ممکن است قصد تجمع و به هم ریختن مراسم را داشته باشند.

گام 3: جمعیت را کنترل کنید

هر چه قدر جمعیت بیشتر باشد، احتمال بروز مشکل نیز بیشتر می‌شود. پرسنل تشریفات و امنیت می‌بایست توانایی کنترل و مدیریت جمعیت بالا را داشته باشند. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که جمعیت در تالار پذیرایی بیشتر از ظرفیت گنجایش تالار پذیرایی نباشد. هنگام ارزیابی جمعیت، پرسنل امنیت، تشریفات و غیره را فراموش نکنید. ورود بیش از حد ظرفیت تالار پذیرایی ممکن است باعث جریمه از جانب مدیر تالار شود.

گام 4: ارتباط میان پرسنل امنیت را در بالاترین سطح حفظ کنید

ارتباط میان پرسنل امنیت و همچنین با خودتان باید لحظه‌ای باشد. مطمئن شوید که همه پرسنل امنیت یک بی سیم دارند تا بتوانند با یکدیگر ارتباطی موثر بدون نیاز به ترک جایگاه‌شان داشته باشند. اگر یک تیم امنیت حرفه‌ای استخدام کرده‌اید مطمئن شوید که پرسنل خدمات مجالس با آن‌ها ارتباط دارند. کارکنان خدمات مجالس باید تمام فعالیت‌های مشکوک را به تیم امنیت گزارش دهند و از رویارویی مستقیم خودداری کنند.

گام 5: احتمال انجام حملات بزرگ را بررسی کنید

گردهمایی‌ها و مراسم‌های بزرگ اهداف راحت و مهمی برای افراد شرور است. بنابراین، پرسنل امنیت مسلح برای مراسم‌ها در مقیاس بزرگ لازم است. همچنین، کیف شرکت کنندگان باید مورد بررسی قرار گیرد. یک تیم امنیت حرفه‌ای برای یافتن انواع سلاح یا وسایلی که می‌توانند به عنوان سلاح مورد استفاده قرار گیرند، اموزش دیده‌اند. از قبل به دعوت شدگان اطلاع دهید که برای تامین امنیت کیف‌های شخصی مورد بازرسی قرار می‌گیرند. در ضمن، باید لیستی از ایتم‌های ممنوعه و غیر مجاز را تهیه و از پیش در اختیار دعوت شدگان قرار دهید. علاوه بر بازرسی کیف و بدن، پرسنل امنیت باید به دنبال رفتارهای غیرعادی باشند. نمونه‌هایی از رفتارهای غیرعادی عبارتند از:

  • خیره شدن بیش از حد به پرسنل امنیت
  • عدم شرکت در فعالیت‌های مراسم
  • نگاه مداوم به جایگاه‌های ورود و خروج

همچنین جست و جو برای یافتن فعالیت‌های غیر عادی باید در مجاورت تالار پذیرایی نیز انجام شود. از ان جایی که کیف‌ها تا لحظه ورود مهمانان مورد بررسی قرار نمی‌گیرند، مهاجمین ممکن است فرصت حمله در بیرون تالار پذیرایی و در نزدیکی جایگاه‌های ورودی که ازدحام جمعیت زیاد است، پیدا کنند.

ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

در مجله ایرانگان از مطالب علمی، آموزشی و تحقیقاتی بهرمند شوید و در سایت نیازمندی‌های ایرانگان همواره می‌توانید متخصصان مورد نیاز خود را در مشاغل مختلف آموزشی، خدماتی، پزشکی و صنعتی بیابید.

نظر شما