شناسهٔ خبر: 155526 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

زاکانی: دولت جوان حزب‌اللهی متعلق به مکتب امام و برخاسته از نسل سوم انقلاب است

زاکانی/2 نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت جوان حزب‌اللهی متعلق به مکتب امام و برخاسته از نسل سوم انقلاب است.

علیرضا زاکانی نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره بیانات امام خامنه‌ای در دیدار اخیر با دانشجویان در خصوص فراهم کردن زمینه برای روی کار آوردن دولت جوان و حزب‌اللهی گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی ناظر به جوان بودن صحبت می‌کنند توجه به ویژگی‌هایی دارند که عبارتست از اینکه فرد خودباوری، آزادگی، حالِ کار، ایده و فکر، توان انجام ماموریت، نشاط، جسارت و بی‌باکی داشته باشد که باید مورد توجه قرار بگیرد و به طور کلی عنصری فعال و موثر باشد. وقتی بخواهیم این ویژگی‌ها را در گروه‌های سنی متجلی کنیم، 90 درصد این ویژگی‌ها متعلق به نسل سوم انقلاب اسلامی است.

وی افزود: از زاویه ویژگی‌ها باید به جوانی که می‌خواهد مسئولیت‌پذیری داشته باشد نگریست و با این ویژگی‌ها سراغ کسانی رفت که ماحصل حضورشان تحول و تغییر را در جهت مثبت در جامعه به وجود بیاورد. نکته دوم اینکه از ابتدای انقلاب تا امروز وقتی در تقسیم‌بندی‌ها و در مسئولیت‌ها دقت می‌شود، می‌بینیم که وقتی مکتب امام(ره) ملاک حزب‌اللهی بودن قرار می‌گیرد، مکتب امام یک دشمنانی دارد که ضدیت‌شان با اصل اسلام است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مکتب امام یک مخالفینی دارد که دین را از سیاست جدا می‌دانند و رقبایی نیز دارد که این رقبا در کنار گروه چهارم که پیروان مکتب امام و افراد حزب‌اللهی هستند، قرار می‌گیرند. رقبای مکتب امام شش ویژگی‌ متفاوت با پیروان مکتب امام دارند؛ اولین ویژگی‌ عنصر حزب‌اللهی و پیرو مکتب امام این است که باور به سنت‌های الهی داشته و کدخدا را قبول ندارد و خدا را اثرگذار در صحنه‌های فردی و اجتماعی و در کل جهان صاحب اختیار می‌بیند.

زاکانی تصریح کرد: دومین باور پیروان مکتب امام و حزب‌اللهی‌ها جامعیت دین است و دین را جامع و کامل می‌دانند و باور به دین حداقلی ندارند. سومین ویژگی‌ «اوجب واجبات» بودن حفظ نظام است و حفظ نظام را به تعبیر حضرت امام(ره) اوجب واجبات می‌دانند. چهارمین ویژگی‌ توجه به امامت جامعه و ولایت مطلقه فقیه است و تبعیت از او را برای خود ضروری می‌دانند؛ ویژگی‌ پنجم دقت در آقا و سالار دیدن مردم است و مردم سالاری دینی را باور دارند و ششمین ویژگی‌ هم این است که انقلاب اسلامی را مقدمه ظهور امام زمان (عج) می‌دانند.

** از ابتدای انقلاب تا امروز عمده پول و امکان کشور دست رقبای مکتب امام بوده

وی خاطر نشان کرد: این شش ویژگی‌ تفاوت بین رقبای مکتب امام که ممکن است مدعی پیروی از مکتب هم باشند اما در عمل پیرو مکتب امام نباشند را با پیروان واقعی و حزب‌اللهی‌ها به تعبیر مقام معظم رهبری مشخص می‌کند. با این تقسیم‌بندی از ابتدای انقلاب تا امروز عمده پول و امکان کشور دست رقبای مکتب امام بوده و دست حزب‌اللهی‌ها نبوده است. به این عنوان که آقای بازرگان و آقای بنی‌صدر با دید خوش‌بینانه جزو مخالفین مکتب امام هستند و دین را از سیاست جدا می‌دانند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چرا امروز جمهوری اسلامی از انقلاب اسلامی عقب افتاده؟ و چرا جمهوری اسلامی امروز الگوی کاملی برای انقلاب اسلامی نیست؟ دلیل این است که پول و امکانات کشور در 40 سال گذشته عمدتاً دست رقبای مکتب امام بوده که نام امام را آوردند ولی به ویژگی‌های مکتب امام توجه نداشتند. آن دولت انقلابی جوانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند.

وی افزود: یک دولت متعهد به مکتب، متخصص، دارای تجربه لازم و کافی و یک دولت دارای توان و عُرضه‌ی کار است و این سه ویژگی‌ را با هم جمع می‌کند. لذا ملت ایران کام خدمت‌گذاری را کم چشیدند و باید دولت جوان حزب‌اللهی سرکار بیاید و بتواند خدمت را به صورت شایسته و بدون منت برای ملت عزیزمان انجام دهد.

زاکانی تصریح کرد: ما همه مقدورات پیشرفت مادی و معنوی را در کشور داریم ولی متاسفانه یا برخی از مسئولین نمی‌خواهند و یا برخی از مسئولین نمی‌توانند کار کنند و یا اگر کاری هم می‌کنند کارِ بر عکس و بر ضد مردم انجام می‌دهند. لذا امیدواریم کشور یک اصلاحات جدی در حوزه مسئولیتی به خود ببیند و کسانی که  طی 40 سال گذشته با هزینه فایده کشور را اداره کردند بروند و کشور را به نسل جوانی که هم توان کار و هم به فضل الهی تخصص و تجربه لازم و تعهد کافی و هم عُرضه‌ی کار را در خدمت‌گزاری دارد، واگذار کنند.

نظر شما