شناسهٔ خبر: 155513 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کریمی: اصلاح طلبان و حامیان دولت نباید ژست منتقد بگیرند/ فراکسیون‌های امید و مستقلان پاسخگوی عملکردشان باشند

کریمی نماینده مردم اراک در مجلس گفت: جریان اکثریت (فراکسیون امید و مستقلان) باید صادقانه مسئولیت عواقب و عملکرد خود را بپذیرند و آنچه در اقتصاد و کشور و مجلس رخ داده است را بیان کنند.

به گزارش «نماینده»، علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، درباره در خصوص مواضع خود درباره انتخابات هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: فراکسیون امید نامزدی آقای عارف را برای ریاست مجلس مطرح کرده است و فراکسیون مستقلان هم بر نام آقای لاریجانی به عنوان کاندیدای ریاست مجلس متمرکز شده‌اند. 

وی در مورد نظر فراکسیون نمایندگان ولایی هم افزود: در خصوص این فراکسیون هم قرار است طبق جمع‌بندی صورت گرفته، لیست مستقل ارائه شود و با دو فراکسیون دیگر ائتلافی نخواهد شد. عدم ائتلاف فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با دیگر فراکسیون‌ها از سوی آقای نقوی حسینی سخنگوی این فراکسیون به صراحت اعلام شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر جریان اصلاحات در فراکسیون امید و حامیان دولت در فراکسیون مستقلان -که از نظر ما ماهیت واحدی دارند- رفتاری مشابه هم دارند. 

کریمی افزود: علی رغم ناکارآمدی جدی دولت و عملکرد آقای روحانی در سال گذشته و به ویژه سال ۹۷ -که خسارت عظیمی را به اقتصاد و معیشت و کاهش ارزش پول ملی و تورم افسارگسیخته وارد کرده و موجب هدر دادن منابع ارزی و طلای کشور شده و ده‌ها هزار میلیارد تومان رانت در کشور توزیع شد و شوک‌های بسیار جدی به تولید کشور و اقتصاد وارد آمد- جریان حامی دولت همچنان بر حمایت شان اصرار کردند. 

نماینده مردم اراک در مجلس اظهار داشت: جریان اکثریت مجلس که حامیان دولت هستند (فراکسیون امید و فراکسیون مستقلان) از این بحران‌ها و مشکلات بوجود آمده حمایت کردند و نمی‌توانند از خود سلب مسئولیت کنند و بگویند ما در این التهابات،گرانی‌های لجام گسیخته و توزیع رانت‌ها نقشی نداشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه طی ماه‌های اخیر شاهد هستیم که 2 فراکسیون امید و مستقلان در حال نعل وارونه بوده و همچنان از دولت حمایت می کنند و بارها و بارها از طریق تریبون مجلس با دفاع‌های غیرمنطقی از دولت به عدم رای لازم در استیضاح‌ها و رأی اعتمادها حمایت کرده و موجب حضور مجدد وزرای ناکارآمد در دولت آقای روحانی شدند لذا عملاً در عملکرد سوء آنها شریک هستند. 

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی افزود: بارها و بارها اعضای این 2 فراکسیون(امید و مستقلان) و دولتی‌ها در کنار یکدیگر به ریش مردم خندیدند؛ البته مسئولیت عملکرد دولت و اکثریت مجلس متوجه آنها و حامیان آنها در مجلس است و امروز نمی‌توانند از خود سلب مسئولیت کنند. 

کریمی گفت: ما 2 جریان فراکسیون امید و مستقلان را یکی می‌دانیم و تفاوتی بین آنها قائل نیستیم چرا که فراکسیون مستقلان حامی بی‌چون و چرای دولت بوده‌ و اصلاح‌طلبانی که حامی دولت هستند هم وضعیت‌شان مشخص است. 

وی گفت: حامیان دولت در مجلس نمی‌توانند ادعا کنند که منتقد دولت هستند و حسابشان را از دولت جدا کنند، این در حالی است که آنها همچنان بر حمایت از دولت پافشاری دارند. 

وی افزود: ناکارآمدی مجلس دهم و مسئولیت آن برعهده جریان حامی دولت اعم از فراکسیون امید و مستقلاناست، این در حالی است که نمایندگان فراکسیون ولایی به عنوان یک مجموعه اقلیت در مجلس دهم طی 3 سال گذشته نهایت تلاش خود را کرده تا مطالبات به حق مردم را با جدیت دنبال کند.

«فراکسیون نمایندگان ولایی برای تقویت اقتصاد و امنیت و معیشت کشور نهایت تلاش خود کرده و خواهند کرد؛ این اقدامات در حوزه قانونگذاری با رویکرد توسعه عدالت، شفافیت و در حوزه نظارت برای برخورد با مدیران وزرای ناکارآمد و پیگیری تخلفات و مشکلات از جمله وضعیت خصوصی‌سازی، بانک‌ها بوده است». 

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: فراکسیون نمایندگان ولایی چون در اقلیت قرار دارد به نقطه ایده‌آل در مجلس دهم نرسیده است چرا که جریان اکثریت و حامی دولت که همان اصلاح‌طلبان و مستقلین باشند جلوی بسیاری از اتفاقات خوبی که می‌توانست رخ دهد گرفتند و اجازه ندادند مجلس به وظایفش به خوبی عمل کند. 

وی با اشاره به اینکه مجلس دهم مجلس ناکارآمدی است، گفت: این مجلس نتوانسته در شأن ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی با تعریف و تبیینی که بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری از جایگاه و منزلت مجلس داشته‌اند ظاهر شود و به وظایف قانونی خود عمل کند. 

وی گفت: معتقدیم جریان اکثریت باید صادقانه مسئولیت عواقب و عملکرد خود را بپذیرند و آنچه در اقتصاد و کشور و مجلس رخ داده است را اعتراف کنند. اینکه امروز ژست منتقد بگیرند مربوط به رفتارهای سیاسی در سال منتهی به انتخابات است در حالی که بارها و بارها در تریبون‌های مجلس حمایت‌های کورکورانه و بی‌منطق آنها از عملکرد غیردفاع دولت را دیده‌ایم. 

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ فراکسیون اکثریت مجلس شامل فراکسیون اصلاح‌طلبان ومستقلان نمی‌توانند ژست منتقد به خود بگیرند و قطعا ملت ایران مواضع آنها را شناخته و به خوبی با آنها آشنا است ضمن اینکه باید منتقدین واقعی و صادق را از منتقدینی که در فضای انتخاباتی و سیاسی به دنبال گرفتن ژست هستند را از یکدیگر تمیز داد. 

وی افزود: فراکسیون نمایندگان ولایی در جلسه عصر امروز خود تصمیم نهایی خود را در خصوص انتخابات هیأت رئیسه خواهد گرفت. 

نظر شما