شناسهٔ خبر: 155505 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: قدس خبر

با تشکیل دولت جوان حزب اللهی بر مشکلات پیروز خواهیم شد

الهیاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قدس ضمن تأکید سخن مقام معظم رهبری گفت: با تشکیل دولت جوان حزب اللهی بر فشارها و تحریم های دشمن پیروز خواهیم شد و ایستادگی خواهیم کرد.

به گزاش «نماینده»  ، فیاض اللهیاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قدس در سخنرانی پیش خطبه های این هفته(۳ خرداد ۹۸) در جمع نمازگزاران، ضمن قبولی طاعات و عبادات به درگاه حق و تسلیت به مناسبت ایام ضرب خوردن امیر المومنین علی(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهداء ایران اسلامی و امام شهداء و شهدای عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر، اظهار داشت: سوم خرداد ماه مصادف با آزادسازی خرمشهر است. خرمشهر حدود سی و پنج روز بعد از آغاز جنگ مورد تصرف رژیم بعثی عراق و صدام قرار گرفت. آنها در برنامه خود پیش بینی کرده بودند که درمدت هفت روز نسبت به نابودی انقلاب اسلامی ایران اقدام کنند و بعد از چند روز بتوانند با خبرنگاران در تهران مصاحبه داشته باشند اما مقاومت مردم شهر خرمشهر بعد از سی و پنج روز، ارتش تا بُن دندان مسلح را در پشت دروازه های خرمشهر نگه داشت و این مقاومت هشداری به دشمنان صادر کرد اما بعد از نزدیک به دو سال از اشغال شهر خرمشهر در عملیات بیت المقدس رزمندگان ما در این عملیات با رمز یا علی بن ابی طالب که از ده اردیبهشت سال ۶۱ که ساعت دوازده نیمه شب شروع شد و قریب به ۲۳ روز طول کشید تا خرمشهر آزاد شود.

وی افزود: برای اینکه عراق بتواند در خرمشهر استقامت کند توسط شوروی و امریکا برای او استحکاماتی را ایجاد کرده بودند که حداقل ۲۰ سال می توانست از خود محافظت کند. به نوعی فتح خرمشهر از نگاه سردمداران دوران استکبار مانند شوروی و سایر مزدوران که پیش بینی کرده بودند، حداقل بیست سال طول می کشد ولی در طول بیست و سه روز با جا گذاشتن هزار نفر اسیر و بیش از ۵۰۰ تانک و ذره پوش نابود شود و بیش از ۱۰۰ تانک و ذره پوش به غنیمت رزمندگان ما در آید و ده ها هزار نفر کشته به جا گذارد و خرمشهر را از دست دهد. برای دشمن بسیار ناباورانه بود و برای او گران تمام شد و به این نتیجه رسیدند که جنگ با ایران را باید به اتمام برسانند به دلیل حیثیتی بودن خرمشهر از نظر نظامی و سیاسی. آنها خرمشهر را بالشی برای استراحت آرام بصره می نامیدند تا بصره آرام باشد تا دست رزمندگان ما به عراق نرسد و از دست دادن خرمشهر را به لحاظ سیاسی از دست دادن عراق تصور می کردند.

اللهیاری ادامه داد: خرمشهر نهایتا بعد از ۲۳ روز پس از آغاز عملیات بیت المقدس به دست رزمندگان ما فتح شد و به آغوش میهن باز می گشت. این آزاد سازی خرمشهر و بعد از آن دشمن به این فکر افتاد که جنگ با ایران را آن طور که خودش می خواهد به پایان برساند و از طرف ایران مورد قبول واقع نشد، شبهاتی را ایجاد کردند و در کشور بعضی ها با بی خردی و بی بصیرتی می گفتند ما چرا نباید جنگ را تمام کنیم. امام خمینی(ره) با بصیرت و آگاهی که داشتند به دلیل اینکه متجاوز و آغازگر جنگ مشخص شود و در مناطق دیگر شهرها و روستاها که در دست دشمن بود، تکلیف آن مشخص نبود و ما نمی توانستیم آتش بس اختیار کنیم، ایستادند و حتما باید متجاوز بودن عراق معرفی می شد و به نقطه صفر مرزی سربازان خود را باز می‌گرداند که ابن کار را انجام نداده بود. اگر بعد از فتح خرمشهر ما به آتش بس تن می دادیم چه بسا شهرها و روستاها و سرزمین ما دست عراق باقی می ماند همان طور که امروز در جولان عراق شاهد آن هستیم که آنها آن موقع مبارزه نکردن و امروز در دستان رژیم غاصب باقی مانده است که مقاومت نیاز بود تا ما صددرصد خاک خود را آزاد کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قدس افزود: وقتی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید با تمام فرارو نشیب ها که تا به امروز داشتیم، یک برهه تاریخی کوچک ‌مانند آزاد سازی خرمشهر که دوره ای از جنگ را می شود تعریف کرد و دوره ای بعد از آن دشمنی دشمنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است و دشمن به هشت سال جنگ اکتفا نکرده‌است. دشمن با روش های مختلف در جنگ نفت، تحریم های نفتی، صنعتی و هوایی فضایی و موشکی و تحریم‌های امروز که به شکل تحریم شکننده و فلج کننده اقتصادی وجود دارد و بنا بر اذعان خود آنها اگر هر یک از این فشارها بر کشور دیگری وارد می شد برای سقوط آن نظام کافی بود، اما با گذشت ۴۰ سال مقام معظم رهبری (مدظله) بیانیه گام دوم انقلاب را صادر می کند و راه را برای ما تعیین می کنند

وی ادامه داد: همانطور که رهبری ترسیم کردند با حضور جوان‌های عزیز و اشاره ای که در دیدار اخیر با جوانان دانشگاهی داشتند با تشکیل دولت جوان حزب الهی به تمام مشکلاتی که امروز دشمن برای ما و به تعبیر خیلی از کارشناسان و مقام معظم رهبری (مدظله) که تمام اینها به خاطر تحریم و فشار بیرونی نیست بلکه عده ای بحث بی تدبیری و بی مدیریتی که در کشور وجود دارد، است و امید داریم با تشکیل گروه جوان حزب الهی، همانگونه که در دوران دفاع مقدس جوانان نقش آفرین بودند و ایستادند می ایستیم و قطعا جبهه اقتصادی به مراتب راحت تر از جبهه نظامی است و با تدبیر و مدیریت خوب پیروز خواهیم شد.
وی به برخی از نکات بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افرود: انقلاب اسلامی به دومین مرحله خود سازی و تمدن سازی خود وارد شده است و می فرمایند که آن زمانی که ما این انقلاب را به پیروزی رسانیدم هیچ تجربه ای نداشتیم. دشمنی هایی که با این انقلاب وجود داشت ‌و در میان ملت های به پا خواسته کمتر دیده می شود که انقلاب خود را به پایان رسانده باشند و ۴۰ سال انقلاب آنها ادامه داشته باشد همه اینها بی نظیر است. انقلاب اسلامی۴۰ سال همچنان با شعارهای خود به انقلاب خود ادامه می دهد و در آن زمان کسانی که انقلاب کردند، سن آنها بین ۱۸سال تا ۴۰ سال بود که بخش عظیمی از آنها از دنیا رفته اند و امروز انقلاب اسلامی در گام دوم توسط جوانان برومند خود ادامه حیات می دهد و از تمام اصالت و شعارها خود دفاع کرده است.
وی بااشاره به سخنان معظم اله بیان کرد: آن زمانی که ما انقلاب اسلامی را شروع کردیم از نقطه صفر بوده و تجربه ای در زمینه حکومت داری و نظام نداشتیم و در کنار آن همه علیه ما بودند چه رژیم فاسد وابسته و استبداد طاغوت که نه با زور خود بلکه از طریق سردمداران، استکبار و کودتا به سلطنت رسیده بود و اهداف و برنامه های اسراییل و آمریکا را عملی می کرد و ثانیا هبچ تجربه ای در برابر راه ما وجود نداشت و بدیهی است که قیام های مارکسیستی نتوانست در برابر حکومتی که از بطن ایمان به پا خواسته مقاومت کند. ایشان این پدیده انقلاب را در سال ۵۷ به یک معجزه تعبیر می‌کند و در سخنان اخیر خود که با دانشجویان داشتند آن را به عصای حضرت موسی تعبیر می کند. در میان دو ابر قدرت شرق و غرب که دنیا را به کمونیسم و کاپیتالیسم تقسیم کرده بودند، انقلاب اسلامی ایران به پیروزی می رسد و این یک معجزه الهی است. انقلاب اسلامی ایران با همه فشارها در منطقه و در جهان به پیروزی می رسد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قدس به برکات پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه اشاره کرد و افزود: ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی و امنیت بی نظیر آن و حفاظت از تمامیت ارضی که بعد از ۴۰ سال مرزها در دستان خودمان است و وابسته به هیچ‌ یک از مستکبران در دنیا نیستبم. بر کسی پیشرفت های ما در عرصه علم و فناوری و ماشین آلات، پزشکی و سایر دستاوردها پوشیده نیست. این است که دشمن می خواهد جلوی پیشرفت ها را بگیرد. به اوج رسانیدن مسابقه خدمت رسانی، بیشترین مشارکت مردم در طول ۴۰ سال در حوزه انتخابات بر کسی پوشیده نیست و خود مردم انتخاب کننده سرنوشت کشور خود هستند.

وی خاطر نشان کرد: ارتقاء بینش سیاسی آحاد مردم و سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم کردن امکانات عمومی کشور، افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه و ایستادگی روز افزون در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران. جهان امروز به نقطه ای رسیده ایم که آمریکا می گوید من ناو و نیرو می فرستم از خودم دفاع کنم او جرات حمله ندارد و می خواهد از خود دفاع کند و اگر می بینید که ناو هواپیما بر آمریکا به سمت خلیج فارس حمله می کند.
وی ادامه داد: در گذشته بسیاری از کشورهای منطقه با شنیدن نام ناو آمریکا لرزه بر اندام خود می انداختند، اما امروز توسط فرماندهان ما به عنوان فرصت تلقی می شود که از برکات انقلاب اسلامی محسوب می شود. مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، جوانان را محور حرکت تحقق پیشرفته انقلاب اسلامی می داند.
اللهیاری یادآور شد: ما دوران سر سخت انقلاب اسلامی را با جوان ها پیش بردیم و با تشکیل دولت جوان حزب الهی با همه موانع به ویژه مشکلات اقتصادی به این مشکلات فائق خواهیم آمد و با اتکا به جوانان به نسل بعدی تحویل خواهیم داد.
وی بیان کرد: در بحث ستاد ارتحال امام خمینی(ره) اعزام بیش از ۳۵۰۰ نفر از شهرستان قدس انجام خواهد شد.   ‌
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تصریح کرد: سیل درست است که تمام شد اما کار همچنان ادامه دارد و نیازمند همدلی همه داریم برای ساخت منازل آنها که این امر سهمیه بندی شده است و ۱۷ منزل توسط بسیج شهرستان از طریق کمک های مردمی و دولتی هزینه ها جمع آوری شود و قریب به ۷۸۰ میلیون تومان هزینه دارد که برای هر منزل حدود ۹۶ میلیون تومان که ۵۰ میلیون توسط تسهیلات دولتی و ۴۶ میلیون توسط کمک های مردمی، هزینه خواهد داشت.

نظر شما