شناسهٔ خبر: 155477 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: قدس خبر

دوران دفاع مقدس گنج تمام ناشدنی و سرمایه ملت ایران است

حاج آقا جوکار حجت الاسلام و المسلمین جوکار در همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت گفت: ما باید بتوانیم از گنج تمام ناشدنی دفاع مقدس و با الگوسازی آن دوران برای نسل امروز و فردا استفاده کنیم.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام و المسلمین جوکار، امام جمعه شهرستان قدس در همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت که به مناسبت سالروز پیروزی خرمشهر در سالن شهدا سپاه برگزار شد اظهار داشت: رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع از کشور مجاهدت ها و رشادت های ارزشمندی داشته اند و لازم است بانک اطلاعات جامع از رزمندگان دوران دفاع مقدس تهیه شود.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری(مدظله) افزود: دوران دفاع مقدس گنج تمام نشدنی است و ما باید بتوانیم از این گنج سال ها استفاده کنیم. راهیان نور، فن آوری و تکنیک استخراج گنج دفاع مقدس است. ما امروز نیازمند الگوسازی دوران دفاع مقدس هستیم تا برای نسل امروز و فردا و برای بیمه کردن آنها و آسیب ناپذیری آنها از این الگوسازی استفاده کنیم.

امام جمعه ادامه داد: امام راحل(ره) فرمودند:” خرمشهر را خدا آزاد کرد” این جمله عصاره تاریخ دفاع مقدس است. امروز نیز رهبری فرمودند: “خرمشهرها در پیش داریم” همان روحیه، وحدت، ایمان قوی، دفاع، همبستگی و مقاومت را نیاز داریم.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: از تجربه گذشته برای ساخت آینده استفاده کنیم. اگر قرار است گام دوم که جهانی سازی انقلاب و آماده سازی ظهور امام عصر(عج) است را انجام دهیم باید از تجربه گذشته استفاده کنیم.

حجت الاسلام جوکار افزود: در دوران دفاع مقدس عده ای به شهادت رسیدند و عده دیگر باقی ماندند مانند واقعه عاشورا که امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) که رسالت احیای مکتب عاشورا را داشتند و بازماندگان دفاع مقدس نیز حلقه وصل آن دوران و امروز هستند.

وی خاطر نشان کرد: همایش پیشکسوتان انقلاب دارای فوایدی است که علاوه دیدار و یادیاران به یاد آن دوران که از میهن، ارزش ها و مقدسات دفاع کردیم، هستیم. در آن روز هیچ خط کشی سیاسی و قومیت و مذهبی را دخالت ندادیم و وحدت در دفاع مقدس ایجاد کردیم. همانند کمک هایی که نیروهای مختلف به سیل زدگان از نقاط مختلف کشور انجام دادند. ما نباید بازیچه دست سیاسیون باشیم و با امام محوری و تکلیف محوری در جامعه حضور داشته باشیم و به وظایف خود عمل کنیم.

امام جمعه تصریح کرد: دورهم جمع شدن پیشکسوتان انقلاب این پیام را می دهد که ما با توجه به اینکه از عملکرد بعضی مسئولین ناراضی هستیم و این عملکرد کاری را قبول نداریم و مشکلات معیشتی در زندگی داریم، اما سرباز ولی فقیه هستیم و صادقانه به پای عهد خود با ولی امر، انقلاب و خون شهدا ایستاده ایم و به دشمن هم اعلام خواهیم کرد که ما بوجود همه مشکلاتی که داریم اما استوار در مقابل دشمن ایستاده ایم و کوتاه نخواهیم آمد تا دشمن را نابود کنیم.

نظر شما