شناسهٔ خبر: 155465 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برخی مدارس به صورت نامحسوس سند۲۰۳۰ را اجرایی می‌کنند/ بطحایی تعصب بیشتری درباره نظام تربیتی کشور به خرج دهد

عباسی 2 عضو کمیسیون آموزش گفت: برخی مدارس به صورت سلیقه‌ای و نامحسوس در حال اجرایی کردن سند۲۰۳۰ در برخی مدارس غیر دولتی و حتی دولتی هستند.

به گزارش «نماینده» اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ در برخی مدارس کشور اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش معتقد است که سند ۲۰۳۰ در هیچ کدام از مدارس کشور اجرائی نمی‌شود، اما نظر بسیاری از نمایندگان حاکی از آن است که برخی مدارس به صورت سلیقه‌ای و نامحسوس در حال اجرایی کردن این سند در برخی مدارس غیر دولتی و حتی دولتی هستند.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش باید بعد نظارتی خود را قوی‌تر کند، اما با توجه به وضعیت مدیریتی که در وزارت آموزش و پرورش مشاهده می‌شود به نظر می‌رسد که در این ارگان مسامحه و غفلت وجود دارد و این امر باعث شده تا برخی مدارس از قلعه نظارتی در آموزش و پرورش سوء استفاده کرده و بر خلاف موازین اموزشی رفتار کنند.


عباسی تصریح کرد مدارس باید طبق اساسنامه آموزش و پرورش و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب عمل کنند، اما گاهی این امر دستخوش سلیقه‌های سیاسی قرار می‌گیرد و منجر به این می‌شود که مفاد ۲۰۳۰ در برخی مدارس کشور اجرایی شود.


عضو هیات رئیسه مجلس خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود که وزیر آموزش و پرورش تعصب بیشتری در نظام تعلیم و تربیتی کشور به خرج دهد چراکه برخی افراد منتسب در وزارت آموزش و پرورش فاقد سابقه تعلیم و تربیتی هستند و انتصاب آن‌ها جنبه سیاسی دارد.

نظر شما