شناسهٔ خبر: 155457 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

زاکانی: اساس بیانیه گام دوم تشکیل «جامعه الگو» است

زاکانی/2 عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان گفت: اگر می‌خواهیم تا به سمت جامعه الگو پیش برویم، باید هم دارایی‌هایمان را خوب درک کنیم و هم بتوانیم داشته‌های خود را با دقت نظر و با نگاهی ناظر به آینده بکار گیریم.

به گزارش «نماینده»، علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس و عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در نشست «بیانیه گام دوم؛ وظایف رسانه‌های انقلاب» که در محل خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار داشت: وقتی صحبت از گام دوم می‌کنیم صحبت از این است که بناست یک جامعه الگو بسازیم و اساس گام دوم تشکیل جامعه الگو است.

وی با بیان اینکه باید راه طی شده تا امروز را یک مروری کنیم، خاطرنشان کرد: گام دوم سه جز به خواننده انتقال می‌دهد که یکی روایت درست از راه طی‌شده دیگری تبیین شرایط موجود و جزء دیگر نیز اولویت‌های بزرگ برای تحول بزرگ در کشور است.

وی افزود: در برابر کسانی که راه طی شده را سیاه‌نمایی می‌کنند باید روایت درستی از گذشته داشته باشیم که رهبری چارچوب آن را بیان کردند.

زاکانی با تأکید براینکه باید هم دارایی‌هایمان را خوب درک کنیم و هم بتوانیم داشته‌های خود را با دقت نظر و با نگاهی ناظر به آینده بکار گیریم تا به سمت جامعه الگو پیش برویم، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی باید سرآمد و الگوی کشورهای جهان قرار گیرد شاهد بودیم که ترامپ اذعان کرد که پس از روی کار آمدن متوجه شدم بزرگترین دشمن آمریکا جمهوری اسلامی ایران است برای شیاطین عالم بزرگ‌ترین دشمن مجموعه‌ای است که امروز الهام‌بخش جهان شده است.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان ضمن اشاره به اینکه ما در ساختن دولت اسلامی باید 7 سطح را در نظر بگیریم تصریح کرد: فکر و اندیشه، نظریه‌پردازی، قوانین، ساختارها و آئین‌نامه‌ها، برنامه‌ها و نیروی انسانی را باید برای نیل به دولت اسلامی مدنظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: انقلاب در حوزه فکر و اندیشه انفجار نور بود و حوزه‌ها و دانشگاه‌های ما در این خصوص نقش مهمی را ایفا کردند ولی باز نیازمند حرکتی اساسی هستیم.

زاکانی با بیان اینکه ساختن یک نظام همگون و دقیق نیازمند نیازمند نظریات بنیادین و کاربردی است، اظهار داشت: نظریاتی توسط دانشگاه‌ها و مراکز علمی تولید شده ولی هنوز به معرض سنجه دیگران قرار داده نشده است و در این حوزه خلاء جدی احساس می‌کنیم.

وی افزود:‌در حوزه نظامات نظام سیاسی تحولاتی ایجاد شده و در مقوله دفاع نیز نظام دفاعی جدید پیاده شد ولی نظام اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ما دستخوش تغییر نشده و سنگ راه تحول کشور شده است که در این خصوص هم نیازمند تحول هستیم.

زاکانی با اشاره به اینکه 12 هزار قانون داریم که بخش مهمی از آنها بند پای مردم است و مسیر نادرستی ترسیم می‌کند گفت: محصول آن این قانون‌های خللی است که باعث می‌شود قانون‌دانان قانون‌شکن با علمی که دارند سرمایه‌های جامعه را به یغما ببرند.

نظر شما