شناسهٔ خبر: 155447 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مجلس با کلیات طرح جامع مدیریت شهری و روستایی مخالفت کرد

مجلس نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با کلیات طرح جامع مدیریت شهری و روستایی مخالفت کردند.

به گزارش «نماینده»  ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز با ۸۸ رأی موافق، ۹۵ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه علنی با کلیات طرح جامع مدیریت شهری و روستایی مخالفت کردند.

مهرداد لاهوتی در مخالفت با این طرح گفت: این طرح بار مالی بسیار زیادی به مردم و شهرداری‌ها تحمیل می‌کند و بر اساس امکان اجرای این طرح وجود ندارد.

وی تاکید کرد: ماهیت اجرای امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها متفاوت است و نمی‌توان یک نسخه واحد را برای آنها صادر کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس تصریح کرد: در طرح جامع مدیریت شهری و روستایی، چندین مورد از قوانین شهرداری‌ها تغییر و یا باطل شده است که این مسئله نگران کننده است.

علیرضا سلیمی هم در مخالفت با این طرح گفت: با تصویب این طرح تغییرات عجیبی در ساختار دولت بوجودمی‌آید و نباید آن را تصویب کنیم.

وی ادامه داد: در شرایطی که دهیاری‌ها توان آسفالت کوچه را هم ندارند، در صورت تصویب این طرح برای تأمین هزینه‌های خود مجبور به افزایش قیمت آب، برق و گاز می‌شوند.

نماینده مردم محلات در مجلس تاکید کرد: طرح جامع مدیریت شهری و روستایی با برخی از اصول قانون اساسی و سیاست‌های ابلاغی برنامه توسعه مغایرت دارد.

نادر قاضی پور در مخالفت با این طرح اظهار داشت: ما این طرح را غیر عملیاتی می‌دانیم و نمی‌توانیم با الفاظ زیبا طرحی را بزرگ جلوه دهیم.

وی تصریح کرد: طرح جامع مدیریت شهری و روستایی منجر به هرج و مرج و دور شدن مردم از ما می‌شود و همچنین بار مالی بسیار زیادی دارد.

در ادامه جلسه جمعی از نمایندگان هم با این طرح موافقت کردند که حسن کامران در موافقت با این طرح گفت: مدیریت شهری خواهان دخالت در امور حاکمیتی نیست بلکه خواهان یک مدیریت یکپارچه است.

وی اظهار داشت: اگر اختیارات به مدیران شهری تنفیذ شود، قطعاً بسیاری از بروکراسی‌های اداری کاهش می‌یابد و روند رسیدگی به مشکلات مردم سرعت بیشتری می‌یابد.

همچنین قاسم احمدی لاشکی در موافقت با طرح جامع مدیریت شهری و روستایی گفت: در این طرح تمامی شرایط مدیریت شهری به صورت حساب شده در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: این طرح می‌تواند جایگاه نمایندگان مجلس و و شوراها را ارتقا دهد و بسیاری از کارشناسان روی این طرح کار کرده اند و با اجرای آن قطعاً شاهد پیشرفت و ارتقای جایگاه مدیریت شهری خواهیم بود.

همچنین علی اصغر یوسف نژاد در موافقت با این طرح گفت: ۷۵ درصد مردم در شهرها زندگی می‌کنند و اگربدنبال توسعه شهرها هستیم، باید شرایط و امکانات لازم آن را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: وضعیت امروز شهرداری‌ها بیان شده تا مشارکت مردم در امور شهری کاهش یابد که این طرح می‌تواند منجر به فراهم شدن مدیریت یکپارچه شهری شود.

نظر شما