شناسهٔ خبر: 155446 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حادثه آتش سوزی مجتمع پتروشیمی ماهشهر غیرعمدی بوده است

آتش سوزی پتروشیمی کمیسیون اصل ۹۰ در گزارشی از حادثه آتش سوزی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهر اعلام کرد: این آتش سوزی غیرعمدی بوده اما قصور واحدهای مدیریت و آتش نشانی محرز است.

به گزارش «نماینده»  ، در جلسه نوبت عصر روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهر قرائت شد.

در این گزارش آمده است: حادثه مجتمع پتروشیمی غیرعمدی بوده است، ولی قصور واحدهای مدیریت، تعمیر، بهره برداری، منابع انسانی، آموزش و آتش نشانی محرز است که برخوردهای لازم انجام شده است.

علاوه بر این، تأکید شده است که ایمنی، بهداشت و محیط زیست معمولاً از اولویت شرکت‌های خصوصی نیست و ضرورت دارد نهادهای حاکمیتی در این خصوص نظارت جدی تری را اعمال نمایند. توجه به پدافند غیرعامل و مدیریت بحران باید به موضوعات HSE اضافه شود و به آن عنایتی ویژه شود.

همچنین تأکید شده است وزارت نفت باید بر رعایت استانداردهای صنعت نفت در طراحی، ساخت و اجرای طرح‌های پتروشیمی نظارت مؤثری را اعمال نماید.

در این گزارش آمده است: علیرغم وعده‌های اولیه مسئولان هلدینگ مبنی بر بازسازی تأسیسات آسیب دیده ظرف کمتر از دو ماه، اما با گذشت دو سال از این حادثه هنوز مراحل اجرایی نصب برج، تفکیک پارازیلین و مخزن ذخیره نفت آغاز نشده است.

نظر شما