شناسهٔ خبر: 155440 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: قدس خبر

اورژانس اجتماعی نیاز جامعه است

نیک نژاد رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس با اشاره به گشت های سیار اورژانس اجتماعی گفت: یکی از اهداف بهزیستی پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و اورژانس اجتماعی یکی از نیازهای مردم است.

به گزارش «نماینده»  ، ناصر نیک افشار، رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس در ارتباط با گشت اورژانس اجتماعی در سطح شهر در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی قدس خبر، اظهار داشت: یک از اهداف اصلی بهزیستی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مداخله در بحران هاست که این امر توسط همکاران آسیب های اجتماعی و اورژانس  اجتماعی (۱۲۳) انجام می گیرد.

وی افزود: یکی از وظایف مهم در این امر، اطلاع رسانی به عموم مردم در جهت آگاه سازی است و در این خصوص گشت های سیار را راه اندازی شده است تا مردم بتوانند به صورت سیار به آنها مراجعه کنند و این گشت ها در مناطقی که آسیب پذیر هستند، انجام می شود و نیازمند مداخله است. این مراجعه در حوزه های مختلف، کودک، نوجوان، زنان که در همه این بخش ها به صورت تخصصی انجام می شود و از طرفی مردم به صورت محرمانه مسائل خود را با مشاورین در میان گذارند زیرا حضور در دفاتر دولتی برای آنها سخت است و همکاران ما با حضور خود در جمع آنها مشاوره های خود را ارائه می دهند. اورژانس اجتماعی یکی از نیازهای مردم است.

نیک افشار گفت:  در خصوص خط ۱۲۳ همکاران ما با مزاحمت های تلفنی مواجه هستند خصوصا در تعطیلات عید نوروز که ۹۰ درصد تماس ها مزاحمتی بود و این به لحاظ رند بودن این خط است که در این خصوص والدین به فرزندان خود باید آموزش دهند.

وی ادامه داد: ۱۰ درصد باقی تماس ها مانند مداخله در بحران و پیشگیری از خودکشی و کودک آزاری و بیشترین آن در زمینه کودک بوده است که گزارش شد و همکاران ما مداخلت خود را انجام دادند.

نیک افشار بیان کرد: گشت های سیار مورد استقبال مردم است زیرا جزء مسائل روزانه خودشان است و مداخلات مشاوران ۱۲۳ را در بحران دارند و ما هم به دلیل اطلاع رسانی و آگاهی درصدد هستیم که در بین مردم حضور داشته باشیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس در ارتباط با تهیه سبد حمایتی به مددجویان خود علاوه بر سبد حمایتی دولت تصریح کرد: در شرایط مختلف خیرین در کنار ما بوده اند و در ماه مبارک رمضان نیز مساعدت های خوبی از سوی آنها انجام شد و در حال جمع آوری آنها هستیم و در برگزاری برنامه مشترک با کمیته امداد امام خمینی(ره) و انجمن حمایت از بیماران خاص با همدلی و استقبال مردم شهرستان قدس رو به رو شدیم و کمک های جمع آوری شده را بین نیازمندان توزیع خواهیم کرد. علاوه بر آن با حضور امام جمعه و فرماندار از خانواده هایی که دارای مشکلات و شرایط خاص هستند ملاقات خواهیم کرد تا از نزدیک با شرایط آنها آشنا شویم.

نظر شما