شناسهٔ خبر: 155430 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو کمیسیون بودجه: با گذشت دو ماه از سال سرنوشت ارز تخصیص یافته به کالاهای اساسی مشخص نیست

حاجی دلیگانی/2 عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: با گذشت دو ماه از آغاز سال هنوز سرنوشت ۱۴ میلیارد دلار ارز تخصیص‌یافته به تامین کالاهای اساسی مشخص نیست و این وضعیت در حالی است که رانت خواران در عرصه واردات از ارز ارزان‌قیمت دولتی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش «نماینده» حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: با وجود گذشت دو ماه از سال هنوز موضوع توزیع اقلام ضروری بین مردم و تخصیص یارانه به آن وضعیت مشخصی ندارد و سرنوشت ۱۴ میلیارد دلار اعتبار تخصیص‌یافته در این امر در بودجه ۹۸ مشخص نیست.

وی افزود: این وضعیت در حالی است که رانت‌خواران در بخش واردات با ارزهای ارزان‌قیمتی که از دولت می‌گیرند مشغول چپاول بیت‌المال هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت:‌ این وضعیت در شرایطی است که وزیر اقتصاد در جلساتی که برای موضوعات اقتصادی و معیشتی مردم در مجلس برگزار می‌شود، شرکت نمی‌کند که ازجمله آن می‌توان به نشست مجلس برای بررسی قیمت بنزین و همچنین عدم حضور دژپسند در نشست کمیسیون بودجه برای بررسی موضوع یارانه تخصیص‌یافته به کالاهای اساسی و همچنین جلسه دیگر کمیسیون بودجه برای بررسی نحوه پرداخت حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت اشاره کرد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: این روند نشان می‌دهد که آقای دژپسند یا کاملاً از پاسخگویی طفره می‌رود و فرار می‌کند؛ ‌چراکه ممکن است در این زمینه پاسخی نداشته باشد که بدهد و یا این‌که آن‌قدر ترسیده که عرصه را خالی کرده است.

وی در پایان گفت: ‌اگر وزیر اقتصاد که در شرایط فعلی باید فرمانده جنگ اقتصادی باشد عقب‌تر از همه حرکت کند، چنین وزیری به درد زمان جنگ اقتصادی نمی‌خورد و آقای دژپسند یا باید خودش استعفا بدهد و صحنه را به دیگری واگذار کند و یا ما او را از جایگاه وزارت با استیضاح عزل خواهیم کرد.

نظر شما