شناسهٔ خبر: 155396 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نظر یک نماینده مجلس درباره تغییر زمان کنکور ۹۸

کنکور 43 نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تغییر در زمان برگزاری کنکور ۹۸ را موجب اخلال در نظم آموزشی کشور دانست و گفت: معتقدم فرصت کافی برای داوطلبان مناطق سیل‌زده تا دو ماه آینده جهت مرور درس‌ها وجود دارد.

به گزارش «نماینده»، جبار کوچکی‌نژاد نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن مخالفت با تغییر در زمان برگزاری کنکور 98 به دلیل وقوع سیل در برخی شهرهای کشور، گفت: این امر پسندیده‌ای نیست و موجب اخلال در نظم آموزشی کشور می‌شود.

وی یکی از دلایل مخالفتش با تغییر در زمان برگزاری کنکور 98 را تأخیر در آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها دانست و اظهار داشت: برخی بهانه‌های واهی برای تعویق در زمان برگزاری کنکور سراسری 98 می‌تراشند، معتقدم فرصت کافی برای داوطلبان مناطق سیل‌زده تا دو ماه آینده جهت مرور درس‌ها و مطالب وجود دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: اگر داوطلبان کنکور سراسری، در همه نقاط کشور از فرصت‌های موجود برای مرور درس‌هایشان استفاده کنند، قاعدتا تلاش‌شان نتیجه خواهد داد و موفق می‌شوند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه درخواست‌های مکرری از سوی داوطلبان مناطق سیل‌زده کشور به برخی نمایندگان مجلس مبنی بر تغییر در زمان برگزاری کنکور سراسری سال 98 ارسال شده است، گفت: در جلسات کارشناسی که در کمیسیون آموزش مجلس داشتیم، اعضا ضرورتی بر تغییر در زمان برگزاری کنکور سال 98 نداشتند.

  نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطرنشان کرد: داوطلبان کنکور سراسری سال 98 باید خود را برای برگزاری آزمون در موعد مقرر که از پیش تعیین شده آماده کنند، زیرا تغییری در برگزاری آن ایجاد نخواهد شد.

 طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، کنکور سراسری سال 98 در روزهای 13 و 14 تیر امسال در سراسر کشور به طور همزمان برگزار می‌شود.

نظر شما