شناسهٔ خبر: 155385 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

قاضی زاده هاشمی:

غربگرایان می‌خواهند عدم وقوع جنگ را در انتخابات به مردم بفروشند

قاضی زاده هاشمی عضو هیات رئیسه مجلس گفت: غربگرایان و اصلاح طلبان درجریان مذاکره دستاوردی نداشتند لذا تلاش دارند عدم وقوع جنگ را به عنوان دستاورد خود به مردم بفروشند و جایگاه خود در قدرت را حفظ کنند.

به گزارش «نماینده»  سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در خصوص تلاش اصلاح طلبان و غرب‌گرایان مبنی بر القای مذاکره مجدد با آمریکا به دولتمردان گفت: غرب گرایان پیشنهاد مذاکره با آمریکایی‌ها را مطرح می‌کنند اما سوال ما این است که مگر شش سال گذشته با آمریکا مذاکره نکردیم، نتیجه چه بود؟ آمریکایی‌ها در دوره اوباما بیان کردند که ما می‌خواهیم دست از دشمنی تاریخی برداریم و وزیر امور خارجه آمریکا به نحوی از کودتا در زمان مصدق عذرخواهی کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در مورد علل خروج آمریکا از برجام گفت: خوی استکباری، نفاق در رفتار، تقاضا برای تسلط بر جهان از علل و عوامل خروج آمریکا از برجام بود اما برجام قاعده راهبردی و دست اندازی بود که آمریکا در دامن ایران انداخت تا باب مذاکره را باز نگه دارد و به بهانه برجام مذاکره با ایران را ادامه دهد.

رئیس فراکسیون اقدام پیش دستانه علیه تهدیدات آمریکا ادامه داد: شرایط به گونه‌ای از نظر سیاسی برای آمریکا فراهم بود که رئیس جمهور ایران اعلام کرد، برجام مقدمه‌ای برای برجام های بعدی است و در واقع برای برجام های بعدی چراغ سبز به آمریکا نشان داد. حتی دولت ایران خود را آماده می‌کرد که در سطح رئیس جمهور با آمریکا مذاکره کند، با این شرایط باید تحلیل کرد چرا آمریکا زیر میز مذاکرات زد؟

عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: در واقع آمریکا تحت عنوان برجام، قراردادی را نوشت که منافع آن نصیب اروپایی‌ها شد و هیچ منفعت اقتصادی شامل حال آمریکایی‌ها نشد زیرا آمریکا تحریم‌های اولیه را حفظ کرده بود.

برجام قراردادی بود که منافع اقتصادی آن برای اروپا بود و سر آمریکا بی کلاه مانده بود

وی افزود: آمریکا طی ده سال گذشته ایران را شدیداً تحت فشار قرار داد و در مقابل شرکت‌های مختلف اروپایی از اقتصاد ایران منفعت بردند. در برجام نیز، آمریکا علناً مشاهده کرد که همیشه منافع اقتصادی ایران شامل حال اروپایی‌ها می‌شود البته مقصر اصلی این موضوع خود آمریکایی‌ها بودند که با لجاجت و خوی استکباری تحریم‌های اولیه را حفظ کرده بودند. ایرانی‌ها به جای رنو و پژو حاضر بودند با جنرال موتور کار کنند و یا شرکت‌های نفتی آمریکایی وارد میادین نفتی ایران شود.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: ترامپ فردی کاسب کار است و همه چیز را با دلار حساب می‌کند. آمریکایی‌ها قراردادی بستند که منافع آن شامل حال اروپایی‌ها می‌شود. در واقع در برجام، آمریکا به لحاظ اقتصادی هزینه داد و اروپا منفعت برد.

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: آمریکا برای خروج از برجام از عربستان میلیاردها دلار پول گرفت و پشتیبانی لابی رژیم صهیونیستی را به دست آورد اما زیر قراردادی می‌زد که دستاورد سیاسی و استراتژیک برای آنها داشته و توانسته ایران را در فضای نرمالیزاسیون وارد کند اما نتوانست تسلط اقتصادی بر ایران داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: آمریکایی‌ها به دنبال سلطه اقتصادی بر ایران هستند در این صورت می‌توانند در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، سایر حوزه‌ها ایران را مدیریت کنند. آمریکا تاوان اشتباه خود در حفظ تحریم‌های اولیه را می‌دهد و تا زمانی که این سد را نشکند نمی‌تواند روابط اقتصادی با ایران داشته باشد.

منافع ترامپ در انتخابات آینده ریاست جمهوری به ایران گره خورده است

رئیس فراکسیون اقدام پیش دستانه علیه تهدیدات آمریکا تصریح کرد: رفتار ترامپ در ارائه شماره تلفن، رفتاری مستکبرانه است. ما به دنبال منفعتی در آمریکا نیستیم که با این کشور تماس بگیریم، منافع ترامپ در انتخابات آینده ریاست جمهوری به ایران گره خورده است. آمریکا دقیقاً نمی‌داند چه چیزی می‌خواهد و چگونه باید آن را به دست آورد.

قاضی زاده هاشمی گفت: آمریکا اعلام کرده من به دنبال جنگ نیستم و می‌خواهم از نیروی نظامی به عنوان پشتیبانی دیپلماسی و قرار گرفتن ایران پای میز مذاکره استفاده کنم اما غرب گرایان داخلی در افکار عمومی این‌طور تبلیغ می‌کنند که آمریکا به دنبال جنگ است.

غرب گرایان می‌خواهند عدم وقوع جنگ را در انتخابات به مردم بفروشند

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: غرب‌گرایان و اصلاح طلبان که در داخل کشور به دنبال ایجاد دوگانه جنگ و صلح هستند، در جریان مذاکره دستاوردی نداشتند لذا تلاش دارند صلح یا عدم وقوع جنگ را به عنوان دستاورد خود به مردم بفروشند و اینگونه جایگاه خود در قدرت را حفظ کنند. صلح در واقع دستاورد انقلاب اسلامی به پشتوانه شهدا، نیروهای مسلح و دستاوردهای دفاعی به دست آمده است اما غرب گرایان تلاش دارند آن را به عنوان دستاورد خود در انتخابات به مردم بفروشند و خود را در محور جامعه قرار دهند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: هیچکس اجازه نخواهد داد از منافع ملت ایران صدمه ببیند و هیچکس از آرمان‌های انقلاب و امام دست نخواهد کشید. این ملت آماده مبارزه و دفاع از خود است. سرلشکر سلامی در مجلس اعلام کردند ما دنبال جنگ نیستیم اما از جنگ هم نمی‌ترسیم زیرا شهادت طلبی ملت ایران به معنای جنگ طلبی نیست.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: ملت ایران هیچ گاه در طول تاریخ آغازکننده جنگ نبوده است. ملت ایران دارای قدرت استراتژیک است، آمریکا در سطحی نیست که جنگ را به ما تحمیل کند و ایران به دنبال جنگ نیست اما آمادگی لازم را داریم که اگر جنگی اتفاق افتاد نه تنها دفاع بلکه دشمن را شکست دهیم و منافع آمریکا را در کل جهان نابود خواهیم کرد.

باب مذاکره‌ای که منجر به تسلیم شود بسته است

عضو هیأت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه باب مذاکره‌ای که منجر به تسلیم شود بسته است گفت: باب مذاکره با افراد بدعهدی که تمام تعهدات بین المللی خود را زیر پا گذاشته‌اند، بسته است. با این رفتارها کسی حاضر به مذاکره با آمریکا نیست برای مذاکره با ایران ابتدا باید دولت آمریکا به برجام بازگردد و تعهدات بین المللی خود را اجرایی کند. بعد می‌تواند ادعای یک گفتگوی جدید کند.

وی افزود: آمریکا دو بمب اتم در جهان منفجر کرده است اما ۵۰ سال است که با تهدید حمله اتمی بسیاری از کشورها را وادار به تسلیم کرده است. غربگرایان نیز چنین کاری می‌کنند، با استفاده از تجربه جنگ تحمیلی و القای ترس از جنگ همیشه مانع از رشد و ترقی کشور شده‌اند.

قاضی زاده هاشمی گفت: غرب‌گرایان با قرار دادن افراد نالایق در پُست های مدیریتی و عدم توجه به نیروهای داخلی این مشکلات را برای ملت ایران ایجاد کردند.

رئیس فراکسیون اقدام پیش دستانه علیه تهدیدات آمریکا تصریح کرد: آمریکایی‌ها در موقعیتی نیستند که حمله موشکی به ایران داشته باشند. در بیان این موضوعات افراد تندرویی مانند بولتون احتیاط می‌کنند و نام جنگ را نمی‌برند. آمریکا مثل بچه زورگو و پررو است که با پشتوانه ناو لینکن به دنبال قرار دادن ایران پشت میز مذاکرات است اما ملت ایران به این روش پشت میز مذاکرات نمی‌رود. کسی که می‌خواهد با ما مذاکره کند باید به تعهدات قبلی خود عمل کند.

آمریکایی‌ها به دنبال تغییر نظام محاسباتی مدیران هستند

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: غرب گرایان با تبلیغ جنگ، آدم‌های ناتوان خود را روی کار آورده و مشکلات اقتصادی که ناشی از مدیریت آنهاست را پوشش دادند چون توانایی برای اصلاح امور ندارند. امنیتی که زاییده رفتار آنها نیست را می‌فروشند. این امنیت با مجاهدت شهیدان به دست آمده است که دولت به دنبال فروش این امنیت به عنوان دستاورد خود است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: ملت ایران ملتی منسجم است و آرزوهایی بزرگ و اراده قوی برای دستیابی به اهداف خود دارد. شاید امروز مردم از شرایط اقتصادی ناراضی باشند اما انسجام کاملی بین ملت ایران وجود دارد. ملت ایران خواستار تسلیم نیستند و هرگونه رفتاری که منجر به تسلیم شود را محکوم می‌کنند.

وی ادامه داد: تاریخ آمریکا نشان داده که نتوانسته‌اند در برابر ملت‌های مقاوم پیروز شوند. اگر ملت‌ها مقاومت کرده و محوریت شجاعی داشته باشند فشارهای آمریکایی‌ها بی نتیجه خواهد ماند، تجربه ویتنام و کره این موضوع را ثابت می‌کند. آمریکایی‌ها به دنبال تغییر نظام محاسباتی مدیران و محوریت کشور هستند تا به اهداف خود دست یابند.

نظر شما