شناسهٔ خبر: 155384 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حذف چهار صفر ارزش پول ملی را بیشتر نمی‌کند

سیدحسن حسینی/2 عضو کمیسیون اقتصادی گفت: نمیتوان با حذف ۴ صفر از پول ملی ارزش پول کشور را ارتقا داد، چراکه تحقق آن نیازمند اقداماتی است.

به گزارش «نماینده» سید حسین حسینی شاهرودی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به لایحه حذف چهار صفر از پول ملی، اظهار کرد: این لایحه توسط بانک مرکزی به دولت ارائه شده و اکنون در حال بررسی است.

وی افزود: زمانی که تورم به اوج خود می‌رسد دولت اقدام به حذف صفرهای پول ملی می‌کند چرا که این امر باعث صرفه جویی در چاپ پول و تاثیر روانی مثبت در جامعه می‌شود.

حسینی شاهرودی تصریح کرد: زمانی که جامعه دستخوش تلاطم اقتصادی باشد، ممکن است در مدت زمان کوتاه با حذف چهار صفر از پول ملی فضای روانی جامعه به ثبات برسد، اما اگر در کنار این اقدام زیرساخت‌های دیگری برای کاهش تورم اقتصادی صورت نگیرد این امر اثرات معکوس خواهد داشت.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: دولتمردان و بانک مرکزی باید با انجام کار کارشناسی و بررسی لازم به این اطمینان برسند که با کاهش سفرهای پول ملی تورم مضاعف به وجود نخواهد آمد.

وی با تاکید بر این که صرفاً حذف چند صفر از پول ملی باعث افزایش ارزش آن نخواهد شد بیان کرد: چنین اقدامی تنها بار روانی مثبت برای جامعه خواهد داشت، اما نمی‌توان تصور کرد که تنها با حذف ۴ صفر از پول ملی می‌توان ارزش پول کشور را ارتقا داد بلکه باید برای تحقق این امر اقداماتی صورت بگیرد تا ارزش پول کشور نسبت به ارزهای رایج دنیا رشد کند.

نظر شما