شناسهٔ خبر: 155377 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سلیمی: دولت با دور زدن مجلس به دنبال احیای وزارت بازرگانی با راه‌اندازی یک معاونت است

علیرضا سلیمی2 نماینده مردم محلات با بیان اینکه چون دولت مطمئن شده مجلس با احیای وزارت بازرگانی مخالف است به فکر دور زدن قانون افتاده است، گفت: قرار است هفته آینده معاونتی در نهاد ریاست جمهوری با کارکرد وزارت بازرگانی راه‌اندازی شود که تمامی واردات و صادرات را در اختیار بگیرد.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام  علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای  اسلامی درباره اقدام دولت درخصوص تشکیل معاونتی در نهاد ریاست جمهوری که عملا اقدامات وزارت بازرگانی را پیگیری خواهد کرد، گفت: چون دولت از  احیای وزارت بازرگانی از سوی مجلس و مخالفت نمایندگان مردم مطمئن شده است به دنبال دور زدن قانون بوده و می‌خواهد با تشکیل معاونتی در نهاد ریاست جمهوری و با همکاری آقای واعظی این موضوع را دنبال کند.

وی افزود: رئیس جمهور در جلسه اخیر کارگزاران با مقام معظم رهبری که به موضوع کاهش تورم  اشاره کردند  و حرف‌های متناقضی را در این خصوص بیان کردند به طوری که از یک طرف عنوان کردند که در چهار سال ابتدای دولت تورم کاهش پیدا کرده است و این کار با مدیریت دولت صورت گرفته است در صورتی که همین اقدام توسط وزارت صنعت،‌معدن و تجارت اجرا شده است.  

وی افزود: ا گر وزارت صمت در چهار سال ابتدای دولت روحانی موفق بوده است چرا هم اکنون دولت عنوان می‌کند که وزارت صمت در کارهایش موفق نیست و این کاملا مشخص است که مشکل از وزارت صمت نیست که عنوانش چگونه باشد لذا قطعا مشکل به سوء مدیریت دولت و وا دادن و رها کردن امور باز می‌گردد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای واردات و صادرات به هیچ وجه برنامه‌ ای را ندارد و به دنبال لجبازی است که این لجبازی در مسکن مهر، در کارت سوخت کاملا مشهود بود که با عدم پیگیری مسکن مهر منجر به بالا رفتن قیمت‌ها شده و ضررهای میلیاردی به مردم وارد شد ضمن اینکه در خصوص کارت سوخت هم زیرساخت‌ها را حذف کرده و منجر به افزایش قاچاق سوخت و ضررهای میلیاردی هنگفت بیت‌المال شد.

سلیمی تصریح کرد: مشکل دولت به وجود وزارت صنعت و یا بازرگانی بازنمی‌گردد چرا که به ادعای خود آقای روحانی دولت در چهار سال ابتدایی فعالیتش توانست تورم را کنترل کند.

وی با بیان اینکه با آنکه اکثریت نمایندگان مجلس وکلای همراه دولت بوده و به اصطلاح وکیل‌الدوله هستند تصریح کرد: همین وکیل الدوله‌ ها با احیای وزارت بازرگانی مخالفت کردند چرا که این افراد و دیگر نمایندگان معتقد هستند مشکل کشور با احیای وزارت بازرگانی مرتفع نمی‌شود چرا که قطعا با احیای وزارت بازرگانی با موجی از واردات در بخش‌های مختلف کشور مواجه خواهیم شد و در حقیقت این وزارتخانه به وزارت واردات تبدیل می‌شود و آش اینقدر شور شده که آشپز هم متوجه شده است.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید رئیس جمهور در مقابل قانون و مجلس شورای اسلامی تمکین کند و با زورگویی کاری نکند که موضوعی جا بیفتد.

وی افزود: دولت به دنبال جا انداختن وزارت بازرگانی در کشور با استفاده از روش‌های مختلف و دور زدن قانون و مجلس است و شنیده‌ام که فردی را که قبلا معاونت وزارت صمت را برعهده داشته است می‌خواند به نهاد ریاست جمهوری برده و هفته آینده با  تشکیل معاونتی که فعالیت‌هایش با موضوع بازرگانی، کشاورزی، صنعت و تجارت است عملا با دفتر رئیس‌جمهور به صورت مستقیم کار کرده و کلیه واردات کشور را در اختیار خود بگیرد.

وی گفت: دولت آقای روحانی در دور زدن قانون ید طولانی داشته و مهارت بالایی در این کار دارد.

نظر شما