شناسهٔ خبر: 155318 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نشست قوه قضائیه و مقننه هر سه ماه یک‌بار برگزار می‌شود

شهاب نادری نماینده مردم اورامانات از برگزاری جلسات مشترک میان مجلس و قوه قضاییه هر سه ماه یک بار خبر داد.

به گزارش «نماینده» شهاب نادری نماینده مردم ارامانت، با اشاره به دیدار شب گذشته نمایندگان مجلس با حجت‌الاسلام رئیسی رئیس قوه قضاییه، گفت: در این نشست تعدادی نمایندگان از کمیسیون قضایی از جمله ملکشاهی رئیس این کمیسیون و همچنین نمایندگانی از هر سه فراکسیون مطالبی را درباره اصلاحات در قانون و ساختار دستگاه قضا مطرح کردند که مورد توجه حجت‌الاسلام رئیسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ارتباطات میان قوه قضاییه و قوه مقننه بسیار ضعیف است، اظهار کرد: با آمدن حجت‌الاسلام رئیسی و ابتکار وی در دعوت از نمایندگان مجلس به منظور تبادل نظر برای حل مشکلات جامعه به نظر می‌رسد آینده بهتری برای این دستگاه می‌توان در نظر گرفت.

نادری تأکید کرد: قرار شده جلسات مشترک میان مجلس و قوه قضاییه هر سه ماه یک بار برگزار شود تا خروجی هم داشته باشد.

نماینده مردم اورامانات با اشاره به محورهای مهم گفت‌وگوها در این جلسه هم گفت: گرانی، مشکلات اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی، خشونت علیه زنان و اصلاح برخی قوانین و... از جمله صحبت‌های مهمی بود که شب گذشته بیان شد و ما هم اعلام آمادگی کردیم تا به دستگاه قضا برای رسیدگی و حل این شرایط کمک کنیم.

وی افزود: رئیس قوه قضاییه با اشاره به بحث خشونت علیه زنان، دریافت برخی تضامین را از سوی شرکت‌ها مصداق خشونت علیه زنان دانست و اظهار کرد که به طور مثال خانمی که به استخدام شرکت هواپیمایی درآمده حق ازدواج ندارد و یا در صورت ازدواج حق فرزند آوری ندارد که این یک نوع خشونت است.

نادری همچنین درباره موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی توسط دستگاه قضا هم بیان کرد: ما با حضور حجت ‌الاسلام رئیسی شاهد یک ساختار جدید در این قوه برای مبارزه با مفسدان و اختلالگران در نظام اقتصادی خواهیم بود و هیچ تعارفی از سوی مجلس و قوه قضاییه با کسی وجود ندارد.

نماینده مردم اورامانات تصریح کرد: درباره مفاسد در ادارات و میان کارکنان هم مطالبی مطرح شد، آقای دهقان نقندر عضو کمیسیون حقوقی و قضایی اعلام کرد که ۹۵ درصد کارکنان ادارات سالم هستند، اما به نظر من به دلیل آنکه ما در یک نظام اسلامی قرار داریم حتی وجود دو درصد فساد در ادارات هم بازتاب خوبی نداشته و شایسته کشورمان نیست.

وی گفت: متأسفانه بحث فساد در ادارات شایع شده است، مردم هم از این موضوع راضی نیستند و باید برای این مسئله راهی اندیشیده شود.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۸-۰۲-۲۳ ۱۶:۲۱ 0 0

    سلام وارادت خدمت جناب نماینده اورامانات.از تمامی تلاش ها وزحمت های که در این مدت برای مردم کشیدی واقعا سپاسگزارم.بنده با تمام توان در دوره باقی مانده هوادارتیم.از اینکه هستید ممنونیم...فقط باش قول میدم تنهای ۲ هزار رای برات جمع کنم 
                                

نظر شما