شناسهٔ خبر: 155311 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ذوالقدر:طرح تحول قوه قضاییه بدون همکاری مجلس قابل اجرا نیست

ذوالقدر معاون راهبردی قوه قضائیه معاون راهبردی قوه قضاییه با اشاره به اینکه این قوه از اجرای قانون صیانت می‌کند، گفت: دستگاه قضا بر اساس قانون با مجرم برخورد می‌کند.

به گزارش «نماینده»  ، محمدباقر ذوالقدر معاون راهبردی قوه قضاییه در نشستی که به میزبانی قوه قضاییه و با حضور رئیس مجلس و نمایندگان خانه ملت برگزار شد، با بیان اینکه رابطه مجلس با قوه قضاییه رابطه دو سازمان همجوار نیست، گفت: قوه قضاییه هویتی جز اجرای منویات مجلس ندارد و این گزاف نیست.

معاون راهبردی قوه قضاییه بر همین اساس تصریح کرد: قوه قضاییه از اجرای قانون صیانت می کند و بر اساس قانون عمل می کند و اگر جرم را ترک فعلی از قانون بدانیم، دستگاه قضا بر اساس قانون با مجرم برخورد می کند در این میان سازمان بازرسی نیز صیانت از قانون در دستگاه ها را برعهده دارد و سایر نهادهای وابسته به قوه قضاییه به همین ترتیب وظیفه ای را عهده دار هستند.

وی درباره بودجه قوه قضاییه یادآور شد: دولت تا کنون درباره تخصیص بودجه قوه قضاییه بی توجه بوده و سهم ۲.۹ درصدی از بودجه عمومی دولت را به صورت کامل دریافت نکرده ایم و همین امر باعث شده با مشکلات عدیده ای در دستگاه قضا روبرو شویم.

ذوالقدر در ادامه با بیان اینکه تمام دغدغه های نمایندگان را در طرح تحول قوه قضاییه تبیین کرده ایم، اظهار داشت: این طرح نقشه راه تعالی و پیشرفت قوه است و مبتنی بر نگاهی چالش محور نگاشته شده و ۷ عنوان اساسی و راهبردی دارد البته اجرای طرح تحول قوه قضاییه بدون همکاری مجلس اجرا نمی شود و در حوزه تقنین نیازمند تلاش مشترک هستیم.

معاون راهبردی قوه قضاییه در پایان با بیان اینکه لایحه تحول قضایی که سازوکار قانونی تحول در آن دیده شده را در دست داریم، خاطرنشان کرد: برای مبارزه با فساد صرفا منتظر تصویب طرح سازمان مبارزه با فساد نیستیم و مجتمعی برای این امر در قوه در تهران به عنوان پایلوت ایجاد کرده ایم که با تصویب طرح مجلس می توانیم این موضوع را در سطح ملی اجرا کنیم.

نظر شما