شناسهٔ خبر: 155292 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نمکی: کمبود داروهای اساسی علی رغم تحریم‎‌ها کاهش یافته است

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: در حال حاضر خوشبختانه علی‌رغم فشارهای ناشی از تحریم‌ها میزان کمبود داروهای اساسی کشور در مقایسه با روز مشابه در سال گذشته کمتر شده است.

به گزارش «نماینده»، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص وضعیت داروهای وارداتی در بازار، گفت: در حال حاضر خوشبختانه علی‌رغم فشارهای ناشی از تحریم‌ها میزان کمبود داروهای اساسی کشور در مقایسه با روز مشابه در سال گذشته کمتر شده است.

عضو کابینه دولت با بیان اینکه رایزنی‌هایی در خصوص نقل و انتقال پول، تامین منابع، شیوه نقل و انتقال دارو و مسیر واردات داروها در حال انجام است تا مردم مشکلی به عنوان کمبود دارو نداشته باشند، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم ذخیره دارو را در حد مطلوب حفظ کنیم تا مردم در این زمینه اضطرابی را نداشته باشند.

نمکی در خصوص انتقاد به فعالیت داروخانه‌ها در زمینه فروش مواد آرایشی و بهداشتی، گفت: هرگز نگفته‌ام که داروخانه نباید اقدام به فروش مواد آرایشی و بهداشتی کند بلکه اعلام کردم که این بخش نباید بر فروش دارو سایه بیاندازد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان با تاکید بر اینکه نباید ارائه دارو به کوچک‌ترین بخش داروخانه تبدیل شود، خاطرنشان کرد: همکاران داروسازان و انجمن داروسازان به دنبال این هستند تا بخش ارائه دارو را نسبت به بخش آرایشی و بهداشتی تقویت کنند.

نظر شما