شناسهٔ خبر: 155280 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: قدس خبر

توجه به مسائل فرهنگی و امر کتابخوانی یک ضرورت است

کتابخانه قدس معاون سیاسی انتظامی فرمانداری قدس با اشاره به گسترش فرهنگ مطالعه گفت: لازم است کتابخانه های سطح شهرستان افزایش یافته و یکی از ضرورت های شهر بحث کتابخانه هاست.

به گزارش «نماینده» ، جلسه برنامه ریزی و تدوین برنامه بودجه پیشنهادی اداره کتابخانه ها و برنامه ریزی برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور معاون سیاسی انتظامی فرمانداری، رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس اداره کتابخانه های عمومی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و متولیان امر فرهنگی در سالن جلسات فرمانداری قدس برگزار شد.

سید علی اینانلو، معاون سیاسی انتظامی فرمانداری قدس ضمن تأکید بر اهمیت گسترش فرهنگ مطالعه و لزوم افزایش کتابخانه ها در سطح شهرستان، اظهار داشت: با توجه به گسترش فرهنگ آپارتمان نشینی، امکان مطالعه و درس خواندن در همه منازل میسر نیست و یکی از ضرورت های شهر بحث کتابخانه هاست. بنابراین لازم است کتابخانه مرکزی و جامعی در شهر داشته باشیم.

وی افزود: نباید با دید معامله گری به کتابخانه سازی نگاه کرد چرا که این مسئله موجب از دست دادن خیّرین کتابخانه ساز شده و ضرر آن به شهر و شهروندان وارد می شود و شهرداری لازم است نسبت به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد.

سیده فهیمه اطهری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قدس با اشاره به برگزاری جشنواره رضوی بیان داشت: جشنواره رضوی برای نهمین سال به صورت سراسری برگزار می شود و نهاد کتابخانه های عمومی کشور ۴ سال است که دبیر اجرایی این طرح ملی شده است.

وی گفت: اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قدس علاوه بر اجرای این طرح ملی، در نظر دارد به صورت گسترده با همکاری دستگاه های فرهنگی و ادارات در جهت گسترش فرهنگ کتابخوانی این طرح را در سطح شهرستان اجرا کند.

در این جلسه مصوب شد ساز و کاری جهت پرداخت معوقات توسط شهرداری با توافق امور کتابخانه ها در نظر گرفته شود و دستگاه های متولی امر فرهنگی شهرستان قدس نیز با همکاری خود در اجرای طرح جشنواره رضوی مشارکت داشته باشند. همچنین مقرر شد با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قدس، مطالعات و طرح های پژوهشی به صورت پایان نامه های دانشجویی در جهت آسیب شناسی، ریشه یابی و توسعه فرهنگ کتابخوانی در منطقه شهرستان قدس در نظر گرفته شود.

نظر شما