شناسهٔ خبر: 155273 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

بهترین زمان برای تعیین تکلیف برجام از سوی ایران زمان خروج آمریکا از برجام بود

کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سیاست نرم آقای روحانی در برابر قلدرها جواب نمی‌دهد گفت: بهترین زمان برای واکنش در برابر برجام توسط ایران، زمان خروج آمریکا از برجام بود که همه دنیا منتظر واکنش ایران بودند.

به گزارش «نماینده»، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تعلیق بخشی از فعالیت‌های داوطلبانه ایران در برجام، گفت: همانطور که آقای روحانی و تیم مذاکره‌کننده از ابتدا با منطق نرم به پشت میز مذاکره رفتند، با همان منطق هم بنا دارند از برجام خارج شوند.

وی افزود: تحلیل‌گران منصف در سطح داخل و در سطح بین‌المللی نظرشان بر این بود که بهترین فرصت برای ایران جهت تعیین تکلیف برجام همان روزی بود که ترامپ از برجام خارج شد و آن موج جهانی به وجود آمد و این اقدام ترامپ دنیا را منتظر گذاشت که ایران هم دست به اقدام متقابل بزند و دنیا این موضوع را پذیرفته بود که این حق ایران است که اقدام متقابل داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت:‌ آقای روحانی در آن زمان (زمان خروج آمریکا از برجام) این تصمیم را داشت، اما به نظر من وی تحت تأثیر وعده‌های پوچ و پوک خانم مرکل و آقای مکرون قرار گرفت که تلفنی با آقای روحانی صحبت کردند و خواستند که حالا که آمریکا از برجام خارج شده، ایران در برجام بماند و ما جبران می‌کنیم و آقای روحانی یک بار دیگر دچار خطای استراتژیک شد و آن فرصت طلایی را از دست داد و در برجام ماند.

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: لذا امروز باید گام به گام و سانت به سانت پای خود را از برجام بی‌سرانجام بیرون بکشد و آنچه که آقای روحانی بیان کرد،‌ ناشی از این اتفاق و این منطق است که شاهد هستیم. البته باز هم قاطع حرف نزد و گفت که دو ماه زمان داد و بلافاصله هم عنوان کرد که اگر شما یعنی اروپایی‌ها این اقدام را انجام دهید، ما حرفمان را پس می‌گیریم که اینها همگی منطق نرم است و در برابر قلدرها این منطق جوابگو نیست و مردم هم این منطق را نمی‌پذیرند.

برچسب‌ها:

نظر شما