شناسهٔ خبر: 155241 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: قدس خبر

تشریح برنامه های حوزه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) در ماه رمضان

حوزه علمیه باقرالعلوم قدس معاون فرهنگی حوزه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) شهرستان قدس از اجرای برنامه های مختلف قرآنی و فرهنگی در حوزه و سطح شهرستان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش «نماینده» ، فرزانه چمنی، معاون فرهنگی حوزه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) شهرستان قدس در ارتباط با برنامه های قرآنی و فرهنگی در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان، محفل انس با قرآن کریم در ساعات میان کلاس های درس به صورت روزانه برگزار می شود.

وی افزود: برنامه های مختلفی در روزهای ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد که می توان به پاسخگویی اساتید حوزه به سوالات مبلغان دینی در جلسات پرسش و پاسخ، شرح دعای ابوحمزه ثمالی، بایسته های تبلیغ، بیان نکاتی که در طول هفته گفته شده توسط طلاب جهت کشف استعداد ها، مراسم افطاری در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع)، اقامه نماز جماعت و همکاری در برگزاری مراسم شب های قدر در مصلی بزرگ شهر قدس به صورت خادم و پاسخگویی به مسائل شرعی و اجرای برنامه برای کودکان، اشاره کرد. به علاوه در مهدیه شهرستان قدس نیز روزهای سه شنبه همراه با اقامه نماز امام زمان(عج) و روزهای جمعه پاسخگویی به سوالات شرعی در مصلی شهرستان قدس و هر روز در برنامه در محضر آفتاب علاوه بر پاسخگویی به سوالات، مهد آدینه نیز برقرار است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه گفت: در این ماه طلاب حوزه به نقاط مختلف شهرستان جهت تبلیغات دینی و ماه مبارک رمضان اعزام می شوند و در امامزاده حضرتین نیز هر شب قبل و پس از افطار مشاوران مذهبی و مبلغان در محل آماده پاسخگویی هستند. همچنین در مدارس و محافل خانگی مبلغان جهت پرسش و پاسخ به محل های دعوت شده اعزام می شوند.

نظر شما