شناسهٔ خبر: 155239 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ورود وزیر به ماجرای افزایش قیمت تن ماهی، برنج و ماکارونی/ دستور رصد روزانه قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساس

رحمانی وزیر صمت در دستوری به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خواستار ایجاد ساختاری برای رصد روزانه قیمت، موجودی بازار و شرکت‌ها در حدود ۱۰۰ قلم کالای اساسی و پرمصرف شد.

به گزارش «نماینده»، رضا رحمانی در جلسه بررسی و ساماندهی بازار که با حضور اعضای هیأت مدیره اتاق اصناف برگزار شد، با بیان اینکه کشور در جنگ اقتصادی است و هر کسی برای مقابله با گرانی همراهی نکند با دشمن همکاری کرده است، گفت: حضور اصناف در نظارت بر بازار باید جدی باشد، اینکه تکرار کنیم اکثراً بازاری‌ها انسان‌های خوبی هستند، مشکلی حل نمی‌شود و باید با متخلفین هر چقدر هم تعدادشان اندک باشد، برخورد کرد.

وی با اشاره به دستورش به معاونت بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ارائه تحلیل منطقی از وضعیت سه ماه آتی بازار، افزود: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باید با ایجاد ساختار، حدود ۱۰۰ قلم کالای اساسی و پرمصرف را روزانه رصد و وضعیت قیمت و موجودی بازار و شرکت‌ها را کنترل کند و از تولید تا عرضه محصولات را تحت پوشش نظارت و کنترل خود درآورد.

رحمانی همچنین از معاونین خود خواست که چرایی افزایش قیمت کالاهایی همچون ماکارونی، تن ماهی، برنج و… را بررسی و گزارش آن را ارائه کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برخی اظهارنظرها که منجر به التهاب در بازار می‌شود، افزود: برخی از مسؤولان اتحادیه‌ها موضع مسئولانه‌ای نمی‌گیرند و در مصاحبه‌ها وضعیت را بر خلاف واقعیت جلوه می‌دهند.

وی با بیان اینکه اتاق‌های اصناف باید محکم‌تر از قبل پای کار بیایند، گفت: باید کنترل عمده فروشی‌ها مورد توجه قرار گیرد و ساختار نظارت نیز در میان مدت از حالت سنتی به نوین تغییر یابد، در عین حال امروز نیاز داریم که نظارت را جدی تر از گذشته داشته باشیم. رحمانی تاکید کرد: فضاسازی‌ها نشان می‌دهد که جنگ روانی پیشاپیش جنگ اقتصادی حرکت می‌کند و برخی با فضاسازی بازار را بهم می‌ریزند.

نظر شما