شناسهٔ خبر: 155236 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آیت‌الله آملی: آمریکایی‌ها بفهمند اگر نظام ما صبوری می‌کند از باب ضعف نیست

آملی لاریجانی.jpg رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اقدام دولت در کاهش تعهدات برجامی گفت: امیدواریم آمریکایی‌ها بفهمند که این نظام، نظامی مستقر و توانمند است و اگر صبوری می‌کند از باب ضعف نیست.

به گزارش «نماینده» ، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در آغاز جلسه روز گذشته مجمع ، با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان، ماه قرآن و ماه بندگی است و از خداوند متعال می خواهیم که بیش از پیش ، قلوب ما را به انوار معرفت و محبت خویش و معرفت و محبت اهل بیت ، منور فرماید تا در این ماه عظیم الشان برای نزول برکات و رحمات الهی آمادگی پیدا کنیم و از حق متعال که فیّاض علی الاطلاق است بخواهیم در ماهی که وعده فرموده به مغفرت بندگان و استغلال شیاطین، ما را موفق به اقتراب بیشتر به ساحت خویش فرماید که هیچ موهبتی بالاتر از این نیست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به رفتار غیرمنطقی و غیر عقلایی آمریکایی‌ها در طول این سالها بویژه پس از خروج از برجام گفت: نفس خروج از برجام، بعد از قرارهایی که گذاشته بودند، بسیار غیر مسئولانه و غیر منطقی و خبیثانه بود. خصوصا اینکه بعد از مدت‌ها مذاکره طولانی و سخت این توافق انجام شده بود و خروج آمریکا از آن علاوه بر اینکه رفتاری غیر متعهدانه بود می‌تواند موجب تنش در منطقه شود. متاسفانه در روزهای اخیر دشمنان ملت ما، بیشتر بر طبل تنش می‌کوبند. جمهوری اسلامی تا به حال خویشتنداری کرده است. نظام ما اگر چه با برجام ، تمام مصالحی که مورد نظرش بود، را تامین شده نمی دید، اما بر قرار خود پایدار بود و صداقت و تعهد خود را به خوبی نشان داد.

وی به رفتارهای خصمانه آمریکا علیه ملت ایران اشاره کرد و افزود: آمریکایی‌ها متاسفانه از همه زمینه‌های ناصحیح و ابزارهای رذیلانه برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند و در این چنین فضایی ، مردم شریف ما همچنان که در طول سالها مقاومت کرده‌اند ، برای حفظ انقلاب مقاومت خواهند کرد.

آیت‌الله آملی با تاکید بر ضرورت تحقق مواضع مدبرانه دولت و مسئولان افزود: از دولت محترم و تمام کسانی که در این موضوع به نحوی مسئولیت دارند انتظار می‌رود که با درایت و تدبیر گام‌های موثرتری در مقابل خروج آمریکا از برجام بردارند و آمریکایی‌ها بفهمند که این نظام، نظام مستقر و توانمندی است و اگر صبوری می‌کند از باب ضعف نیست.

نظر شما