شناسهٔ خبر: 155230 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

ابراهیمی: سیستم کوپنی شدن راهکار مناسبی برای برون‌رفت از شرایط فعلی اقتصاد نیست

علی ابراهیمی یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «اقتصاد آزاد می‌تواند رقابت سالم هم در بعد کیفیت و هم در بعد قیمت در بین تولید کنندگان ایجاد کند»، گفت: می‌توان اقتصاد آزاد را بهترین راه پیش‌روی اقتصاد کشور دانست.

به گزارش «نماینده» علی ابراهیمی، با اشاره به راهکارهای پیش‌روی اقتصاد ایران در دوران تحریم، بیان کرد: از جمله راهکارهای پیش‌روی اقتصاد کشور، آزادسازی قیمت‌هاست که بنده از هر جهت با این سیستم موافق هستم. یارانه‌ای که در قالب کالاها و خدمات به طور پنهان اختصاص داده می‌شود در اکثر موارد به هدف نمی‌نشیند و عملاً بی‌تاثیر است. بهترین راهکار این است که به طور مستقیم یارانه‌ها در اختیار مردم قرار گیرد و اجازه شکل‌گیری بازار آزاد را دهیم، چرا که در بازار آزاد رقابت سالم هم از بعد قیمت و هم از بعد کیفیت شکل خواهد گرفت.

ابراهیمی در ادامه تاکید کرد: به عنوان مثال بهترین تصمیم در خصوص بنزین این است که ما برای هر ایرانی یک لیتر بنزین در روز در نظر بگیریم و مابقی با قیمت معادل جهانی در اختیار مردم قرار گیرد. ما باید به سمتی برویم که نحوه‌ استفاده از کالاهای پرارزش را یاد بگیریم. متاسفانه امروز در حوزه انرژی ما شاهد هدررفت هستیم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بهترین راهکار پیش‌روی اقتصاد کشور در شرایط کنونی اقتصاد آزاد است، چرا که زمانی که اقتصاد آزاد شکل بگیرد رقابت کیفیت و قیمت نیز از سوی تولید کنندگان به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیستم کوپن که یکی از راه‌های پیشنهادی اقتصادی است، زمینه رانت، سوء‌استفاده و فساد را فراهم می‌کند، گفت: سیستم کوپنی شدن راهکار مناسبی برای برون‌رفت از بحران اقتصادی نیست. شاید حتی می‌توان گفت که استفاده از کوپن و این نوع سیستم‌ها باعث شده تا فساد به تدریج در اقتصاد کشور رخنه کند و بازار دلالی و بیزینسی تقویت شود.

برچسب‌ها:

نظر شما